85 jäsenesittelyä: Flashnode Oy – “Kai ne integraatiot voi hoitaa järkevämminkin” ​

​Flashnoden perustajat olivat kyllästyneitä integraatioprojektien monimutkaisuuteen ja kalliiseen hintaan – siitä syntyi Flashnode. Jyväskyläläinen Flashnode Oy on pohtinut integraatioiden toteutuksen uudella tavalla, kuten Henry Ford autotuotannon aikoinaan.
”Toimintoja on iät ja ajat automatisoitu integraatioprojekteina. Se on kallista ja kestää pitkään.

Lisäksi se usein sitoo yrityksen käyttämään tiettyjä ohjelmistoja, vaikka sen tarpeet ajan kuluessa muuttuisivat. Flashnoden ideana on tarjota palvelua – ei projektia. Palvelullamme ohjelmistot ovat yhdistettävissä toisiinsa joustavasti, vaikka tarpeet muuttuisivatkin”, kertoo Flashnoden liiketoimintajohtaja Jani Karhunen.

Flashnode on kuukausimaksullinen ja avausmaksuton palvelu, jonka avulla yrityksen ohjelmistot yhdistetään toisiinsa, jolloin niiden välinen informaatio saadaan liikkumaan automaattisesti. Asiakas siis säästyy manuaaliselta tiedonsiirrolta. Esimerkiksi verkkokauppiaat ja myyntiorganisaatiot säästävät valtavasti aikaa ja rahaa, kun tilaustietoja ei tarvitse siirtää käsin taloushallintoon. Flashnoden kuukausihinta, 49 euroa, on usein säästetty jo päivässä.

Yrityksen ensimmäinen toimintavuosi on nyt takana. Sinä aikana yritys on menestynyt Kasvu Open finaalissa ja kasvattanut henkilöstön lukumäärän kymmeneen eikä tahti näytä hidastuvan. Kasvu on ollut kovaa, ja lisäkäsiä yritykseen kaivataan jatkuvasti.
Flashnode liittyi vastikään myös Keski-Suomen kauppakamarin jäseneksi.

”Koin, että kauppakamari voi ajaa meidän yrityksen asioita. Lisäksi toiminnassa mukanaolo mahdollistaa verkostojen kasvattamisen. Verkostojen merkityksen näen eräänlaisena sparrauksena ja tukiverkostona, jolta saa tarvittaessa kaipaamaansa apua – tai ainakin kontakteja ja suosituksia niistä tyypeistä, jotka voisivat auttaa. Kasvumme on ollut vauhdikasta, joten on ollut helpottavaa saada tarvittaessa tukea kokeneemmilta. Kun itse tekee jonkun asian sata kertaa, on siinä varmasti hyvä ja voi auttaa ensikertalaisia. Toisaalta, kun itse tekee jotain ensimmäistä kertaa, kaipaa apua siltä joka varmasti osaa asian tehdä. 15 vuoden yrittäjäkokemuksella voin todeta, että kun ei kuvittele tietävänsä vaan kysyy niin pärjää.”

Toivotamme Flashnoden lämpimästi tervetulleeksi mukaan kauppakamarimme toimintaan!

Lisätietoa:
Liiketoimintajohtaja, perustaja Jani Karhunen