Vientikaupan ajankohtaispäivä 16.2.2023

--

Tervetuloa koulutukseen, jossa käydään läpi vientikauppaan liittyvät ajankohtaiset tekijät, riskit, asiakirjat ja muut viennissä huomioon otettavat keskeiset asiat. Saat koulutuksen avulla hyvän kokonaiskuvan vientikaupasta!

Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville; niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmillekin henkilöille, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.

hgfjfgff

Aikataulu

klo 8.00-9.00 Hotelliaamiainen

klo 9.00 Koulutus alkaa

klo 12.00 lounas

klo 12.45 Koulutus jatkuu

klo 16.00 Koulutus päättyy​​​​​​​

16.02.2023 09:00 - 16:00

KoulutuksetKansainvälistyminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Hotelli Verso, Jyväskylä / Teams-etäyhteys mahdollinen

Kouluttaja

Jukka Säikkälä

Asiantuntija
      ​​​​​​​Helsingin seudun kauppakamari

Jukka Säikkälä on kokenut kouluttaja tavaravientiin liittyvissä asiakirjavaatimuksissa ja ulkomaankaupan määräyksissä.

Kokemusta alalta eri organisaatioissa on yli 25 vuoden ajalta.

Kauppakamarilla Jukka vastaa myös uudesta Viennin maatieto -teoksesta, joka kuuluu KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatieto -osioon.

Sisältö

• EU:n asettamat vientirajoitukset ja pakotteet – miten varmistan viennin oikeellisuuden, vientiluvan hakeminen jne.?
      • USA:n asettamat pakotteet ja niiden vaikutukset suomalaisten yritysten vientiin
      • USA:n ja Kiinan kauppapoliittiset kiistat ja niiden vaikutukset sekä muut geopoliittiset riskit
      • Venäjään kohdistuvat pakotteet
      • EU:n vapaakauppasopimukset ja niiden hyödyntäminen vientikaupassa – sopimuksiin liittyvät alkuperäselvitykset ja tuotteen alkuperän määräytyminen
      • Tullinimikkeet – oikean tullinimikkeen käytön tärkeys vientikaupassa
      • Yhteenvetoa vientikaupassa tarvittavista keskeisistä asiakirjoista – kauppalasku, pakkausluettelo, tuotekohtaiset sertifikaatit jne.
      • Kauppakamarien myöntämät asiakirjat – Euroopan unionin yleinen alkuperätodistus, ATA carnet -tulliasiakirja
      • Asiakirjojen laillistaminen ja vahvistaminen
      • Kuljetuksissa huomioitavaa – Incoterms -toimituslausekkeet, tavarankuljetusvakuutukset ja ISPM 15 -standardi
      • Brexitin tuomat muutokset asiakirjamääräyksiin Isoon-Britanniaan vietäessä
      • Hyödyllisiä tietolähteitä, jotka helpottavat vientikauppaan valmistautumisessa: Tullin Fintaric-, Euroopan komission Access2Markets- ja KauppakamariTiedon Viennin maatieto -verkkopalvelut viejän apuna
      • Team Finland -verkoston tarjoamat digitaaliset palvelut vientiyrityksille – työkalut viennin ja kansainvälistymisen eri vaiheisiin

Palautetta koulutuksesta

"Vakuuttava asiantuntija, luotettava kouluttaja. Esimerkit tapauksista herättää aina mielenkiinnon."

Hinta ja ilmoittautuminen

Kauppakamarin jäsenille 380 €, muille 480 €.
      Hintoihin lisätään alv 24 %.

Hintaan sisältyy ohjelman mukaiset luennot, materiaali ja tarjoilu.

Hyödynnä myös määräalennuksemme, ilmoita samaan koulutukseen ​​​​​​​5 – maksa 4!

kjljkhjkhj

Ilmoittauduthan koulutukseen ke 8.2.2023 mennessä.

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
      puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
      • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
      • Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
      • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin

• Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
      • Mikäli osallistujia lähitoteutukseen ei tule tarpeeksi, koulutus järjestetään kokonaan etäyhteydellä.
      • Koulutuksen järjestämisen ehtona on vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.