SX-Perustus Oy varmistaa, että kotisi on lämmin,
laadukkaasti perustettu ja että sen arvo säilyy
​​​​​​​

Lämpimin, vahvin, nopeampi, edullisempi, säävarma ja räätälöity – sitä kaikkea on Saarijärvellä sijaitsevan SX-Perustus Oy:n valmistama Soklex-lämpöperustus. Tuote on ollut markkinoilla jo 80-luvulta lähtien ja tänä päivänä SX-Perustuksen Soklex-ratkaisu on mukana tuhansien pienien mökkien, omakotitalojen, tehdashallien ja suurten koulukeskusten rakentamisessa.
​​​​​​​

Soklex-lämpöperustus eroaa muista perustustavoista usealla eri tavalla. Perustus on millilleen räätälöitävissä, eli aina pystytään löytämään kohdekohtaiset ratkaisut. Räätälöinti mahdollistaa yrityksen mukanaolon laajasti erilaisissa rakennusprojekteissa. Toinen suuri etu perustuksella on, että Soklex sopii mainiosti Suomen sääolosuhteisiin ja talvirakentamiseen.
”Betonivalu on muotin sisässä täysin suojassa kaikilla keleillä ja perustamisen voi tehdä näin ollen mainiosti myös talvella. Säävarmuudella säästetään työkustannuksia, koska rakentamisen voi aloittaa edullisimpaan aikaan tai silloin kun se rakentajalle parhaiten sopii”, kertoo SX-Perustus Oy:n operatiivinen johtaja Esa Ruotsalainen.
​​​​​​​

Soklex-perustus on millilleen räätälöitävissä, eli aina pystytään löytämään asiakkaalle kohdekohtaiset ratkaisut.

Kolmas iso etu on työn yhteensovittaminen. ”Perustusvalumuotin asennuksen yhteydessä asennetaan routaeristeet ja mikäli mahdollista hyödynnetään tuennassa ulko- ja sisäpuolen maatäytöt, jolloin maanrakentaja pystyy samaan aikaan jatkamaan omaa työtänsä. Maanrakentajan kannalta se on erittäin iso etu, sillä hänen työ ei katkea”, jatkaa Esa Soklexin hyvistä ominaisuuksista.

​​​​​​​

Näiden käytännöllisyyttä lisäävien etujen ansiosta sekä myös sen, että Soklex-muotti on pitkälle jalostettu valmispaketti, on asennus nopeaa ja säästää työaikaa jopa 60 prosenttia. Soklex-muotilla saadaan helposti ja nopeasti samassa paketissa antura, sokkelivalu, teräkset ja valmis sokkelipinta. Soklex-lämpöperustus on siis hyvinkin kilpailukykyinen rakentajien keskuudessa. Suuret yhteistyökumppanit on saavutettu ja Soklex-perustusta on saatavilla mm. Starkkien, Hankkijoiden ja K-rautojen kautta.
”Rakennusliikkeet ja yksityisrakentajat ovat meidän pääasiakaskuntaamme”, selventää Ruotsalainen.
​​​​​​​

Myynti on tärkeässä roolissa kasvun mahdollistajana
SX-Perustus Oy:llä on haussa uusi myyntihenkilö. Sen löytäminen on kuitenkin haastavaa, sillä hänellä pitäisi olla kokonaiskäsitys rakennusalasta, sillä mentäessä rakennusliikkeeseen, ovat ostajat aina ammattilaisia.
”Pitää pystyä tuntemaan tuote hyvin ja lisäksi osata myydä ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin”, muistuttaa Ruotsalainen.

Digitalisaatio tänä päivänä auttaa myös tätäkin yritystä myynnin kasvussa. Heidän nettisivuillaan on rakentamista suunnittelevia asiakkaita varten laskuri auttamassa hahmottamaan Soklex-lämpöperustuksen hinnoittelua. Laskurin kävijätietojen avulla yritys osaa lähestyä mahdollista asiakasta juuri oikealla asialla oikeaan aikaan. Tällä hetkellä yrityksessä työskentelee 7 henkeä ja 2 asennusporukkaa, jotka kiertävät tekemässä asennuksia ympäri Suomea. Tulevaisuuden tavoitteena olisi maanlaajuinen asennusverkosto.

Kauppakamarin jäsenyys
Kauppakamarin jäsenyydeltä SX-Perustus Oy toivoo etupäässä näkyvyyttä ja neuvontapalveluja.
”Kansainvälistymisen verkostot ja avut voivat tulla myöhemmin ajankohtaisiksi myös, sillä olemme Pietarin suuntaan kohdistuvassa hankkeessa mukana sekä meitä kiinnostaa yhteistyökohteena myös Ruotsin puolen Kiiruna”, päättää keskustelumme Ruotsalainen.

Lisätietoja: www.soklex.fi