Tapahtumat


Webinaari: Saksan exit-strategia ja markkinoiden mahdollisuudet

Ajankohta: 11.06.2020 09:30-12:00
Paikka: Etänä omalta koneeltasi
Osoite: -

Saksa on Suomen tärkein kauppakumppani. Maassa on 240 suomalaista yritystä, jotka työllistävät yli 40 000 henkilöä. Saksan markkinat tarjoavat hyvän alustan suomalaisille yrityksille kasvaa ja menestyä, mutta kotitehtävät on tehtävä hyvin kilpailun kiristyessä ja myyntityön vaatiessa entistä enemmän ammattitaitoa. Saksan kielen taitoon on myös syytä panostaa. Muun muassa palvelusektori, etäterveydenhoito ja etäopetus sekä yhteiskunnan digitalisoiminen tarjoavat liiketoimintamahdollisuuksia.

Yrityksen perustaminen Saksaan voi avata tien maailmanlaajuisille markkinoille. Suomalainen yritys voi toimia alihankkijana saksalaiselle yritykselle, joka tuntee kansainvälisen kaupan toimintaperiaatteet ja verkostot. Kiinan-markkinoiden valloitus kokeneen saksalaisen liikekumppanin kanssa onnistuu todennäköisesti paremmin kuin yksin. Suomalaiset yritykset voivat myös ostaa palveluita Saksan kauppa- ja teollisuuskamarin ulkomaankauppaverkostolta eri maissa, esimerkiksi AHK Greater Chinalta Kiinassa.

Tervetuloa kuulemaan, miten koronavirus on vaikuttanut suomalaisten yritysten liiketoimintamahdollisuuksiin Saksassa ja miten yritysten kannattaisi muokata perinteistä markkinastrategiaansa menestyäkseen maassa. Kriisi voi avata myös uusia liiketoimintamahdollisuuksia suomalaisille yrityksille.

Tilaisuuden kielet ovat englanti ja suomi. 

Ohjelma:
9.30 Tervetuloa - Mikaela Jaanti, Saksalais-Suomalainen kauppakamari
9.35 Welcome Words - Hans Koeppel, Embassy of Germany
9.40 How has Corona affected the market and set up strategy for Germany from a legal and tax perspective - Timo Karsten, Finnisch-Deutsche Handelsgilde in Nordrhein-Westfalen/Osborne Clarke & Daniel Kochs, Steuerberater Kochs & Partner
10.00 Koronan jälkeinen Saksa ja sen markkinamahdollisuudet - Jan Feller, Saksalais-Suomalainen kauppakamari
10.20 Uusi suunta Saksasta – Suomalaisten yritysten mahdollisuudet Saksan markkinoilla - Helmi-Nelli Körkkö, Business Finland
10.35 Goto market strategy and its adoption in crisis - Sami Hero, HappyOrNot
10.50 Kyrö Distillery - tbc
11.05 Tilaisuuden päätös

11.15-12.00 Järjestävien organisaatioiden Teams-virtuaaliklinikat (Suomalais-saksalainen kauppakamari, Kauppakamari ja Enterprise Europe Network, Business Finland, Osborne & Clark ja Steuerberater Kochs & Partner)


Ilmoittautuminen: 
Webinaari on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista maanantaihin 8.6.2020 mennessä.
 

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Saksalais-Suomalainen kauppakamari, Keskuskauppakamari, Helsingin seudun kauppakamari, Business Finland, Finnisch-Deutsche Handelsgilde in Nordrhein-Westfalen, Enterprise Europe Network, Osborne & Clark ja Steuer-berater Kochs & Partner.


 

Keski-Suomen kauppakamarin tietosuojaseloste



Ilmoittaudu