Ulkomaankaupan asiakirjat

​Kauppakamarit vahvistavat ja myöntävät erilaisia ulkomaankauppaan liittyviä asiakirjoja, kuten ATA carnet -tulliasiakirjat.

Kauppakamarit myöntävät yrityksille ulkomaankaupan asiakirjoja, kuten Euroopan unionin yleisiä alkuperätodistuksia, ATA carnet-tulliasiakirjoja, kauppalaskujen vahvistuksia sekä Force Majeure ja muita erityistodistuksia kaupan osapuolten ja vientimaan viranomaisten vaatimuksiin.
​​​​​​​Kauppakamarin asema asiakirjojen vahvistajana on tunnustettu maailmanlaajuisesti.

​​​​​​​​Vientiasiakirjat.fi

Vientiasiakirjat.fi on valtakunnallinen kauppakamarien tarjoama palvelu, jonka kautta haet Euroopan Unionin yleisiä alkuperätodistuksia (Certificate of Origin) sekä vahvistuksia muille ulkomaankaupan asiakirjoille. Hakemukset käsitellään alueellisissa kauppakamareissa akkreditoitujen käsittelijöiden toimesta voimassa olevan palveluhinnaston mukaisesti.

Vahvistamme vientiasiakirjoja ma-pe klo 10.00 - 11.30 ja klo 14.00 - 15.30.