Vientiasiakirjapalvelu sai jälleen kiitosta

Keski-Suomen kauppakamarin palvelupäällikkö Pia Naukkarinen (vasemmalla) ja koulutuspäällikkö Tuula Rahikainen.

Kauppakamarilla on yksi julkinen tehtävä – ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistaminen. Kauppakamarit myöntävät yrityksille Euroopan unionin yleisiä alkuperätodistuksia, ATA carnet-tulliasiakirjoja, kauppalaskujen vahvistuksia sekä Force Majeure ja muita erityistodistuksia kaupan osapuolten ja vientimaan viranomaisten vaatimuksiin. Kauppakamarin asema asiakirjojen vahvistajana on tunnustettu maailmanlaajuisesti.

Tammi-lokakuussa Keski-Suomen kauppakamarissa on vahvistettu 1200 vientiasiakirjaa. ATA carnet’ita on myönnetty 121 kappaletta. ATA carnet on kansainvälinen tulliasiakirja, joka avulla tavaroita voidaan viedä sopimukseen liitty­nei­siin maihin tulli- ja verovapaasti korkeintaan yhden vuoden ajaksi.

Palautekyselystä Keski-Suomen kauppakamari sai jälleen erinomaiset tulokset: palautteiden keskiarvo on 4,8 (asteikolla 1-5) asioinnista Keski-Suomen kauppakamarin kanssa.
”Kiitos hyvästä palvelusta. Aina kysyessä saan hyvän ja selkeän vastauksen”
”Keski-Suomen kauppakamari on erittäin nopea ja tehokas sekä sieltä saa aina apuja tarvittaessa”, kertovat asiakkaat.

”On ollut mukava saada uusia asiakkaita sekä Vientiasiakirjat.fi -palveluun että Ata Carnetien käyttäjiin. Uusien asiakkaiden lisäksi olemme tehneet asiakirjoja myös uusiin maihin. Minusta on mahtavaa nähdä yritysten ja niiden henkilöstön valmius ja rohkeus käydä kauppaa ja matkustaa eri puolille maailmaa. Meillä tehdään hienoja tuotteita ja hyvää työtä, ja on kunnia omalta osalta auttaa niitä maailmalle”, kertoo vientiasiakirjoista, kansainvälistymispalveluista ja jäsenasioista vastaava palvelupäällikkö Pia Naukkarinen.

”Asiakirjojen määrä luo uskoa siihen, että vienti ja muukin talous alkaa elpyä. On ollut hienoa saada myös uusia asiakkaita. Tekemistä on riittänyt”, sanoo koulutuspäällikkö Tuula Rahikainen. Tuula Rahikainen vahvistaa toisena henkilönä ulkomaankaupan asiakirjoja.

Kauppakamareilla on kansainvälisesti tunnustettu rooli ulkomaankaupassa. Kauppakamarin myöntämät todistukset yrityksen olemassaolosta ja jäsenyydestä ovat monissa maissa keskeinen edellytys kaupankäynnin käynnistämiselle. Niiden avulla suomalaiset yritykset pääsevät neuvottelupöytiin ja rakentamaan luottamusta uusilla markkinoilla.

Joulun ajan aukioloajat

Vientiasiakirjapalvelu toimii normaalisti aattopäivien ja pyhien poikkeusaikataulut huomioiden.

Vientiasiakirjojen vahvistaminen ma-pe
klo 10–11.30 & 14.00–15.30.

Yhteydenotot puhelimitse 010 322 2380 tai sähköpostitse asiakirjat@kskauppakamari.fi

Kiireelliset, märkäleimalliset tai postitettavat asiakirjavahvistukset - varmistathan etukäteen, että olemme paikalla.

Sähköinen vientiasiakirjapalvelu:
https://vientiasiakirjat.fi/
Ata Carnet -hakemusjärjestelmä:
https://www.atacarnet.fi/