100 tarinaa kasvusta: Cityspotting

Cityspotting järjestää digitaalisia kaupunkiseikkailuja jo 16 kaupungissa. Kohderyhmänä ovat ihmiset heidän kotikaupungeissaan. Cityspotting tähtää digitaalisen lähimatkailun ykköseksi. Cityspotting on vuosittain yli 5 henkilön työpaikka ja työtä tehdään ihmisten liikuttamiseksi löytäen inspiroivia kertomuksia ja paikkoja lähiseudulta.

"Lähdimme rohkeasti luottamaan siihen, että pitkäjänteisellä työllä hyvä sisältö löytää asiakkaansa. Olemme myös rohkeasti tehneet lähimatkailuun tarkoitetun tuotteen, jonka kohdeylöeisönä ovat nimenomaan paikalliset. Hyvä verkkokaupan automaatio mahdollistaa digitaalisen tuotteen tehokkaan myymisen", kertoo Cityspottingin löytöretki tuottaja Sami Toivanen.

Uskominen omaan ideaan ja riittävän matala julkaisukynnys ovat olleet hyviä onnistumisia. Matala julkaisukynnys mahdollistaa nopeat palautteet käyttäjiltä.

"Haasteina ovat uuden kuluttajatuotteen markkinointi ja sen kustannukset, olemme kuitenkin yrittäneet panostaa asiantuntevaan sisältömarkkinointiin ja luoda sillä kiinnostavuutta", Toivanen avaa.

Toivanen kertoo, että Jyväskylän Yritystehdas on ollut yritykselle tärkeä kumppani.

"Jyväskylän Yritystehdas on ollut meille tärkeä kasvualusta ja auttanut tiimiämme viemään liiketoimintaa systemaattisesti eteenpäin. Samalla olemme myös päässeet verkostoitumaan", Toivanen kuvailee.

Cityspotting on huomioinut ESG:n toiminnassaan. Aineeton palvelu kannustaa liikkumaan lähellä. Konkreettisimpia yhteiskuntavastuun tekoja tällä hetkellä on aktiivinen yhteistyö korkeakoulujen kanssa, kuten vierailut ja sparrailut. Yrityksessä vaalitaan välittävää työilmapiiriä ja sidosryhmät pidetään aktiivisesti lähellä avoimesti.

Cityspotting haluaa pitää yllä tärkeimpiä kumppanuuksiaan. Hyviä kumppaneita tai kasvua edistäneitä asiakkaita ovat olleet Jyväskylän Yritystehdas, Helsingin kaupunki, Hämeenlinnan kaupunki, Saarijärven kaupunki, Espoon kaupunki, Jyväskylän kaupunki, Keski-Suomen ELY-keskus ja Jamk.


100 tarinaa kasvusta -sisältösarja

Teksti on osa Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunnan 100 tarinaa kasvusta -sisältösarjaa, jonka tarkoituksena on tehdä keskisuomalaisia kasvutarinoita tunnetuksi, kannustaa muitakin kasvuun ja synnyttää kasvun kansaliike.