Jyväskylän yliopiston Digipolku-hanke edistää Keski-Suomen maaseudun yritysten digiloikkaa

Jyväskylän yliopiston Digipolku (Maaseudun yritystoiminnan digitaalinen kasvupolku) -hankkeen tavoitteena on rohkaista ja tukea Keski-Suomen yrityksiä kehittämään uusia digitaalisia elementtejä sisältäviä tuotteita, palveluja, konsepteja tai toimintatapoja. Näiden avulla yrittäjät kehittävät tulevaisuuden menestystekijöitä ja synnyttävät uusia yrityksiä. Tavoitteisiin pyritään hyvin käytännönläheisesti koulutuksen, työpajojen, yhteistyöverkostojen ja esimerkkien avulla.

"Koulutukset järjestetään kunnissa ja seutukunnissa, lähellä yrittäjää, jotta osallistumiskynnys on mahdollisimman pieni. Samalla hankkeessa kootaan aiheeseen liittyviä aiemmin luotuja aineistoja ja jaetaan niistä tietoa pk-yritysten hyödynnettäväksi", sanoo Digipolku-hankkeessa työskentelevä Jaana Mähönen.

Kevään aikana järjestetään vielä useita työpajoja erilaisilla teemoilla. Työpajoihin on vapaapääsy ja ne sopivat myös järjestöille, yhdistyksille ja miksei myös kunnille ja kehittämisyhtiöille.

Tiistaina 25.4. klo 13-17.30 Joutsa: Verkkokauppa-työpaja. Jos mietit verkkokaupan perustamista tai olet perustamassa verkkokauppaa, niin tämä on sinua varten. Käymme läpi verkkokaupan perustamisen tärkeimmät vaiheet. Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Keskiviikkona 3.5. klo 12-15.30 Karstula: Sähköisen taloushallinnon edut pienyrittäjälle. Haluatko tietää mitä on sähköinen tai digitaalinen taloushallinto ja mitä hyötyä se tuo tullessaan? Työpajassa asiantuntijana toimii Jussi Ranta-Korpi asiantuntijatalo KPMG:stä ja yritysnäkökulmaa tuo Minna Pusa Beneres Oy:ltä. Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Keskiviikkona 10.5. klo 13.30-17.00 Petäjävesi: Tulevaisuus täällä tänään - digiteknologioiden mahdollisuudet mikro- ja pk-yrityksille. Tapahtumassa kuullaan mitä on 3D-tulostus, Internet of Things (esineiden internet), konenäkö ja robotiikka ja videodronet. Kuinka yritys voisi hyödyntää näitä teknologiota toiminnassaan? Miten muotoilusta saa kilpailuetua? Tapahtuman asiantuntijoina toimivat Jorma Lehtonen (Kesmo-hanke / Suomen Muotoilusäätiö), Janne Salmela (Prosolve Oy), Heli Kallio, (Jyväskylän yliopisto), Markku Lauttamus tai Kari Rahkola (Vision systems) ja Juhani Mikkola (VideoDrone).  Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Tiistaina 16.5. klo 13-17.30 Uurainen: Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa. Työpajassa asiantuntija Sanna Virtanen (FlowHouse) kertoo kuinka yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissa ja kuinka Facebook-mainos toteutetaan. Lisäksi yritysnäkökulmaa työpajaan tuo Minna Jakosuo Erätaival-yrityksestä. Jakosuo hyödyntää somea laajasti yrityksensä markkinoinnissa. Työpajassa pohdimme osallistujien some-markkinoinnin toteutusta. Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Tiistaina 6.6. klo 13-17.30 Viitasaari: Tehoa digimarkkinointiin –työpaja. Tarjoamalla asiakkaalle oikeaa sisältöä oikeaan aikaan parannat markkinoinnin vaikuttavuutta. Tämä edellyttää, että ymmärrät, kuinka asiakas toimii. Työpajassa saat asiantuntijan vinkit asiakasdialogiin ja automaation hyödyntämiseen markkinoinnissa. Mietimme myös, mitä markkinoinnissa kannattaa mitata. Työpajan asiantuntijana toimii Marko Filenius digimarkkinoinnin asiantuntijatalo FlowHouse Oy:stä. Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Hanketta rahoittavat Pirkanmaan liitto (Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) ja valtion rahoitus, Vipuvoimaa EU:lta 2014–2020), Jyväskylän yliopiston tietotekniikan laitos, Jämsek Oy, Kehittämisyhtiö Keulink Oy, Kehittämisyhtiö Witas Oy, SSYP kehitys Oy, Ääneseudun kehitys Oy, Hankasalmen, Joutsan, Kannonkosken, Karstulan, Konneveden, Kyyjärven, Laukaan, Petäjäveden, Toivakan ja Uuraisten kunnat.

Lisätietoja