GDPR ja HR: Kuinka varautua tietosuoja-asetukseen henkilöstöhallinnon näkökulmasta?

​Tässä koulutuksessa käydään läpi konkreettisten käytännön esimerkkien avulla tietosuoja-asetuksen vaikutuksia tyypillisiin henkilötietojen käsittelyn tapauksiin erityisesti organisaatioiden HR-toimintojen yhteydessä. Koulutuksessa käytävät asiat soveltuvat yleisemminkin henkilötietojen käsittelyyn organisaatioissa, mutta aihetta käydään läpi erityisesti HR-prosessien ja tietojärjestelmien näkökulmista.

1. EU:n tietosuoja-asetuksen yleiskatsaus
a. Johdatus tietosuojaan: GDPR tausta ja peruskäsitteet CASE-esimerkin kautta tarkasteltuna
b. Tietosuoja-asetuksen keskeiset vaikutukset henkilötietojen käsittelyssä

2. Käytännön CASE-esimerkkejä HR-prosesseista ja -järjestelmistä, joihin tietosuoja-asetus väistämättä vaikuttaa
a. Tietosuoja-asetus ja työsuhteen elinkaari: CASE-esimerkit tietosuoja-asetuksen huomioimisesta henkilötietojen käsittelyssä
b. Kuinka tietosuoja-asetus tulisi huomioida henkilöstöhallinnon prosesseissa ja HR-järjestelmissä?
c. Mitä tulee huomioida esim. työhaastatteluja ja soveltuvuusarviointeja järjestettäessä?

3. Tietosuoja-asetuksen huomioiminen sopimuksissa
a. Mitä tulisi huomioida järjestelmätoimittajien kanssa tehtävissä sopimuksissa ja ohjeistuksissa?
b. Minkälaisia vaatimuksia hankittavalle järjestelmälle tai palvelulle tulisi asettaa?
c. Miten lähestyä nykyisiä sopimuskumppaneita?

23.11.2017 08:30 - 13:00

Hinta kauppakamarin ja Henryn jäsenille 260 € +alv, muille 360 € + alv

KoulutuksetJohtaminen

Technopolis, Innova 4, kokoustila Vasikkasaari
Lutakonaukio 1, 40100 Jyväskylä

Koulutuksen asiantuntijat:

Pekka Vepsäläinen
toimitusjohtaja
Tikkasec Oy

Pekan osaamista ovat tietoturva-/tietosuoja-asiat ja hän on erikoistunut GDPR-konsultointiin.

Matti Vepsäläinen
Hankekonsultti
Facilor Oy

Matilla on yli 15 vuoden kokemus HR-järjestelmien kehittämisestä, toimituksista ja myynnistä SaaS-/pilvipalveluna.

Koulutuspäivä alkaa ilmoittautumisella ja aamukahvilla klo 8.30 ja päättyy lounaaseen klo 12.00-12.30.

Hinta kauppakamarin ja Henry ry:n jäsenille on 260 € ja muille 360 €. Hintoihin lisätään alv 24 %.
Ilmoittaudu 13.11.2017 mennessä.