Johtamisessa toteutus ratkaisee

​Johtajan tehtävä on saada kaksi asiaa oikein: strategia ja toteutus. On yksi asia tavoitella tätä ennustettavassa ympäristössä, mutta täysin toinen, kun mannerlaatat tuntuvat liikkuvan nopeasti ja vähän kaikkialla. Silloin johtamisessa tarvitaan rytminmuutos.

Kauppakamarien yhteinen Rytminmuutos-tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran marraskuussa 2015. Silloin kysymys oli ennen kaikkea strategiasta: toimintaympäristön rajusta muutoksesta ja tavoitteiden ja otteiden määrittämisessä sen mukaan. Muutos alkaa oivalluksesta, totta siitä tulee tekemällä. Björn Wahlroos tiivisti tämän jokaisen johtajan tunteman totuuden omassa puheenvuorossaan: ”It’s all in the execution”, huusi pankkiiri lavalta viimeistä paikkaa myöten täynnä olevalle salille.

Ensimmäinen Rytminmuutos oli pysäyttävä ja innostava kokemus, joka synnytti nälän tehdä syvää muutosta, mutta myös kuulla lisää. Niinpä kesäkuussa järjestettävän toisen tapahtuman teema onkin Toteutus ratkaisee. Menemme entistä syvemmälle, puramme palasiksi, syöksymme yksityiskohtiin, kuvaamme miten.

Messukeskukseen kokoontuvat suomalaiset huippuosaajat kertovat, miten he valmistautuvat mahdottomaan. Miten he sähköistävät henkilöstönsä, saneeraavat vauhdissa ja hankkivat rahoituksen. Ja kuinka he rakentavat uuden yrityskulttuurin, löytävät voimavaransa, skaalaavat kansainvälisesti, ravistelevat koko toimialaa, kehittävät itseään ja keskittyvät voittamaan.

Kolmella lavalla, Muutos, Mahdollisuus ja Menestys, esiintyy yli 20 puhujaa: mm. puolustusvoimain komentaja Jarmo Lindberg, Alkon toimitusjohtaja Hille Korhonen, Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark, sarjayrittäjä Micke Paqvalén, Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo, Kämp Groupin markkinointijohtaja Mirkku Kullberg, Helsingin kaupungin kulttuurijohtaja Stuba Nikula, Oilonin hallituksen puheenjohtaja Päivi Leiwo, seikkailujuoksija Jukka Viljanen, Ruotsin muistimestari Mattias Ribbing ja Suomen tunnetuin yritysvalmentaja Jari Sarasvuo.

Tapahtuma on tarkoitettu yrityselämän sekä yhteiskunnan päättäjille ja vaikuttajille. Se tarjoaa kuuden tunnin ajan taukoamattomana virtana välineitä muutoksen ymmärtämiseen, työkaluja mahdollisuuksiin tarttumiseen ja inspiraatiota aikamme menestyjiltä. Rytminmuutos on kauden tärkein yritystapahtuma.

ILMOITTAUDU MUKAAN RYTMINMUUTOKSEEN 13.6.2016