Keski-Suomen Kasvupolku®: Lupaavimmat kasvuyritykset ovat Green Carbon ja K-S Bulk

Keski-Suomen Kasvupolun kaksi lupaavinta kasvuyritystä ovat jyväskyläläiset Green Carbon Finland ja K-S Bulk.

Green Carbon kehittää ratkaisuja ilmastonmuutoksen hillitsemiseen ja päästöjen vähentämiseen. Yritys laskee asiakkaan hiilijalanjäljen ja etsii keinot päästöjen vähentämiseen ja kompensoimiseen.

Green Carbon on lupaava startup-yritys, jolla on skaalautuva, digitaalinen palvelu sekä kansainvälistä kasvupotentiaalia. Tuomaristo arvosti yrityksen innovatiivista ratkaisua ajankohtaiseen ja globaaliin haasteeseen. Kokenut tiimi, ja tekijöiden asenne sekä heittäytyminen tekivät vaikutuksen tuomaristoon.

K-S Bulk on kotimainen yhtiö, joka tarjoaa kuljetuspalveluita suomalaisille ja kansainvälisille metsä,- energia-, rakennus- ja elintarviketeollisuuksille. Yritys kuljettaa jauhemaisia ja rakeisia teollisuuden raaka-aineita painesäiliö- ja nestekuljetuksina turvallisesti ja ympäristöystävällisesti läpi Suomen.

Tuomaristo kehui K-S Bulkin uudenlaista ja asiakaslähtöistä ajattelutapaa kuljetusalalla. Yrityksellä on kunnianhimoiset kasvutavoitteet ja kansainvälistä kasvupotentiaalia – kasvavat teollisuuden sivuvirrat luovat uskottavuutta kasvutavoitteille. Tuomaristo arvosti erityisesti sitä, että K-S Bulk tukee toiminnallaan Keski-Suomen maakunnan aluekehittämisen kärkiä ja tavoitteita.

Tuomariston arviointi- ja valintakriteerit lupaavimpien yritysten valintaan olivat: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla.

Katso: Mikä on Kasvupolku®?
Katso: Keski-Suomen Kasvupolku®-sparraukseen osallistuneet yritykset

KASVUPOLUN TUOMARISTO JA KUMPPANIT

Keski-Suomen Kasvupolun tuomariston kokoonpano:

• Sanna Kiuru, Äänekosken kaupunki
  • Pekka Hokkanen, Keski-Suomen liitto
  • Linda Leinonen, Laukaan kunta
  • Uljas Valkeinen, Finn-Savotta Oy
  • Marko Sorri, Yritystehdas

Yrittäjille maksuttoman sparrauksen mahdollistavat Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit yhdessä Keski-Suomen Kasvupolku®-kumppaneiden kanssa.

Keski-Suomen Kasvupolku®-kumppanit ovat:

• Jämsän kaupunki
  • Keski-Suomen kauppakamari
  • Keski-Suomen liitto
  • Keski-Suomen Yrittäjät
  • Keulink
  • Laukaan kunta
  • Saarijärven kaupunki
  • Yritystehdas
  • Äänekosken kaupunki

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat Nordea, Business Jyväskylä, DNA, Keski-Suomen liitto, KPMG, Varma, AWS, Kauppakamari ja Technopolis.

KOHTI KASVU OPEN KARNEVAALIA 2021

Kasvupolkujen lupaavimmat yritykset etenevät automaattisesti Kasvu Open 2021 TOP 60 -finalistijoukkoon. Finalistit saavat kolmannen sparrauspäivän syksyllä 2021.

Kasvuyritystapahtuma Kasvu Open Karnevaalissa 27.-28.10.2021 finalistijoukosta valittu TOP 10 kisaa Vuoden kasvuyritys -tittelistä. TOP 10- ja voittajavalinnat tekee Kasvu Openin valtakunnallinen tuomaristo.

Katso: Vuoden kasvuyritykset 2020
Katso: Kasvu Openissa sparrattuja yrityksiä