Keski-Suomen Kasvupolulle oli runsaasti hakijoita — yrityssparraukseen valittiin 15 kasvuyritystä

Keski-Suomen Kasvupolun yritysvalinnat on tehty. Keski-Suomen Kasvupolku®-sparraukseen valittiin mukaan 15 yritystä. Hakijoita oli yhteensä 59. Paljon onnea valituille!
Valitut yritykset ovat:

• ACE Print Oy, Jyväskylä
  • Eläinpalvelu Operantti Oy, Jyväskylä
  • Green Carbon Finland Oy, Jyväskylä
  • H24 Palvelut Oy, Jyväskylä
  • Heli Mäkiranta Design Oy, Kinkomaa
  • Hirsityö Heikkilä Oy, Karstula
  • Huliswood Oy, Karstula
  • Jukolan Juusto Oy, Leivonmäki
  • K-S Bulk Oy, Jyväskylä
  • Led Experts Finland Oy, Keuruu
  • Nuan Oy, Jyväskylä
  • Riihos Oy, Muurame
  • Weasel Software Oy, Turku
  • YSP Oy, Jyväskylä

Yksi yritys ei halua nimeään julkisuuteen.

Kasvupolun tuomariston edustaja Marko Sorri Yritystehtaalta iloitsi kasvupolun suuresta hakijamäärästä.

- Tuomaristossa oli mielenkiintoista työskennellä ja hakemuksia oli ilo lukea. Haasteena oli se, että yritykset ovat eri vaiheissa omalla kasvupolullaan. Hakijamäärä oli positiivinen yllätys, Marko Sorri Yritystehtaalta sanoo.

Kasvupolun tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Sanna Kiuru, Äänekosken kaupunki
  • Pekka Hokkanen, Keski-Suomen liitto
  • Linda Leinonen, Laukaan kunta
  • Uljas Valkeinen, Finn-Savotta Oy
  • Marko Sorri, Yritystehdas​​​​​​​

Kasvupolun sisältö ja eteneminen

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä. Ensimmäinen tapahtumapäivä on 26.5.2021, ja se järjestetään digitaalisesti etäyhteyksien avulla. Toinen tapahtumapäivä on 1.9.2021.

Kaikille tapahtumapäiviin osallistuville yrityksille lähetetään henkilökohtaiset osallistumisohjeet.
​​​​​​​

Kasvupolun kumppanit

Kasvupolku®-kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

Keski-Suomen Kasvupolun kumppanit ovat: Jämsän kaupunki, Keski-Suomen Kauppakamari, Keski-Suomen liitto, Keski-Suomen Yrittäjät, Keulink, Laukaan kunta, Saarijärven kaupunki, Yritystehdas ja Äänekosken kaupunki.​​​​​​​

Keskisuomalaisia yrityksiä valittiin myös muille Kasvupoluille

Verkkokaupan Kasvupolku -sparraukseen valittiin LämpöYkkönen Oy Jyväskylästä, Puttipaja Oy Jyväskylästä sekä TitiTyy Oy Jyväskylästä.

Puurakentamisen Kasvupolulle valittiin Birch&Tales Karstulasta ja Puusepänliike Astikainen Ay Jyväskylästä. Automaation tulevaisuus -Kasvupolulle pääsi Wisteq Oy Jyväskylästä.

Digital health -Kasvupolulle valittiin Suomen Kotihoitotekniikka Oy / Mumo Pihtiputaalta ja Tulevaisuuden liikenne -Kasvupolulle NFleet Oy Jyväskylästä.