Matkailuhallitus on vuoden aktiivisin valiokunta 2022

Matkailuhallitus palkittiin aktiivisimpana valiokuntana 2022. Kuvassa vasemmalta Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen, Juniorikillan puheenjohtaja Susanna Hämäläinen, Matkailuhallituksen puheenjohtaja Ari Pärnänen ja Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtaja Antti Määttä.

Juniorikilta valitsee vuosittain kauppakamarin aktiivisimman valiokunnan. Syyskokouksessa 12.12. Vuoden 2022 aktiivisimpana valiokuntana palkittiin Matkailuhallitus. Perusteluna valinnalle oli valiokunnan aktiivinen toiminta matkailu- ja ravintola-alan elvyttämiseksi korona-ajan jälkeen.

Palkinnon luovutti Juniorikillan puheenjohtaja Susanna Hämäläinen.

”Valiokunnan keskeisenä teemana on ollut muun muassa se, kuinka alan yrityksiin saadaan uutta henkilöstöä ja pidettyä nykyiset tekijät. Lisäksi vuoteen on mahtunut monipuolisesti verkostoitumista ja vierailuja Keski-Suomessa sekä ulkomailla”, perustelee Juniorikillan puheenjohtaja Susanna Hämäläinen valintaa.

Palkinnon vastaanotti Matkailuhallituksen puheenjohtaja, Yöpuu Yhtiön yrittäjä Ari Pärnänen. Pärnäsen mukaan myönteisen tunnustuksen vastaanottaminen tuntuu erityisen mukavalta, sillä ala on ollut melkoisessa pyörityksessä viime vuodet.

”Yhteiset pohdinnat maailman menosta ja tulevaisuudesta ovat olleet parasta mahdollista vertaistukea haastavissa tilanteissa. Yhteistyö on voimaa tässäkin”, sanoo Pärnänen.

Keski-Suomen kauppakamarin valiokunnissa ratkotaan yhdessä maakunnan elinkeinoelämän haasteita ja nostetaan esiin paikallisia kehittämiskohteita. Valiokunnat tarjoavat jäsenilleen myös keskustelufoorumin liiketoiminnan kehittämiseksi ja toimialan haasteiden ratkomiseksi. Juniorikilta koostuu nuorkauppakamarilaisista. Kukin juniorikiltalainen toimii kauppakamarin valiokunnissa juniorijäsenen mandaatilla. Killan tavoitteena on mahdollistaa nuorkauppakamarin jäsenille oppiminen kokeneilta yritysjohtajilta ja samalla tuoda tulevaisuuden tekijöiden näkemykset tämän päivän elinkeinoelämän kehittämiseen.
​​​​​​​​​​​​​​