Näin tulkitset ja analysoit talouden tunnuslukuja

hfdfgrdfd

Osaatko lukea tilinpäätöstä ja erottaa sieltä keskeiset yrityksen kannattavuuteen, maksuvalmiuteen ja omavaraisuuteen liittyvät tekijät?

Tunnuslukujen tehokas käyttäminen ja niiden ymmärtäminen avaavat yhtiön tilinpäätöstä ja sen antamaa informaatiosisältöä. Tunnuslukujen taustoja ymmärtämällä pystyy hyvin nopeastikin muodostamaan perustellun käsityksen yrityksen talouden tilasta. Koulutuksen tavoitteena on opettaa pelkistetysti, mistä yrityksen taloudellisen toiminnan arvioinnissa on kysymys.

Koulutus on antoisin lähitoteutuksena ja toivommekin mahdollisimman monen osallistuvan paikan päällä, mutta tarvittaessa mahdollistamme myös etäosallistumisen.

ytyfdrdsg

Koulutuksen sisältö

Tilinpäätöksen rakenne ja käsitteet

• Tuloslaskelman ja taseen syvin olemus ja piiloviestit
  • Tuloslaskelman ja taseen heikkoudet, mitä tilinpäätös ei kerro

Talouslukujen analysointi tunnuslukujen valossa

• Tunnuslukujen hyödyntäminen päätöksenteossa
  • Yleisimpien tunnuslukujen huudot ja kuiskaukset
  • Yrityksen arvonmääritys

​​​​​​​Esimerkkiyrityksen analysointia

​​​​​​​​​​​​​​

Kenelle?

Koulutus on suunnattu taloushallinnon, esihenkilötyön, johtoryhmätyöskentelyn ja osto- tai myyntitoimintojen parissa työskenteleville sekä yrittäjille.

Päivän aikataulu

8.45 Aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

11.45 Lounastauko

12.30 Koulutus jatkuu

​​​​​​​15.00 Koulutus päättyy​​​​​​​​​​​​​​

16.09.2022 09:00 - 15:00

Koulutuksessa tarkastellaan käytännönläheisesti ja konkreettisesti talouslukuja ja niiden hyödyntämismahdollisuuksia organisaatioiden erilaisissa päätöksentekotilanteissa.

KoulutuksetTalous

Finlandia Hotelli Alba, Jyväskylä / Teams-etäyhteys mahdollinen

Risto Walden
Veroasiantuntija, kauppat.lis.
​​​​​​​Bilanssi Oy

Risto on verotuksen ja laskentatoimen asiantuntija Bilanssi Oy:ssä. Hänellä on pitkä kokemus kirjanpidon ja verotuksen alalta niin julkisella kuin yksityisellä sektorilla. Omistajan ja yrityksen taloudellisen kokonaisuuden suunnittelu on Riston ydinosaamista. Yrityskauppa ja -järjestelyt, sukupolvenvaihdokset, avainhenkilöiden sitouttaminen ja arvonmääritykset ovat Riston arkea.

Risto on kirjoittanut lukuisia asiantuntijateoksia sekä kouluttaa laajasti. Hän on aiemmin työskennellyt Helsingin kauppakorkeakoulun laskentatoimen laitoksella ja verohallinnossa verotarkastustehtävissä. Risto on vuonna 2003 valittu Helsingin kauppakorkeakoulun Vuoden Opettajaksi.

Palautteita koulutuksesta

• "Erittäin hyvä ja mielenkiintoinen esitys, pitää mielen hereillä."
  • "Tosi hyvä balanssi ja taso, millä tasolla Risto esitti asiat. Käytännönläheinen!!!"
  • "Selväsanainen ja hyvin ymmärrettävä esitys, sujuva johdatus tilinpäätöksen syvällisempään ymmärtämiseen. Kokonaisuutena tehokas koulutus."
  • "Risto Walden oli innostava esiintyjä."

Hinta ja ilmoittautuminen

Jäsenetuhinta 380 €, ​​​​​​​perushinta 480​​​​​​​ €.
Hintoihin lisätään alv 24 %.

Hintaan sisältyy ohjelman mukainen luento, materiaali ja tarjoilut.

Ilmoittauduthan koulutukseen pe 9.9.2022 mennessä.

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
  • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin

• Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
  • Mikäli osallistujia lähitoteutukseen ei tule tarpeeksi, koulutus järjestetään kokonaan etäyhteydellä.
  • Koulutuksen järjestämisen ehtona on vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.