Oili Eronen Keypointin toimitusjohtajaksi

Varatuomari Oili Eronen valittiin 4D-tutka- ja laserteknologiayhtiö Keypointin toimitusjohtajaksi 1.9.2023 alkaen. Erosen tehtävänä on tehdä Keypointin kasvutstrategia todeksi ja nostaa Keypoint kasvu-uralle. Millainen on ollut Erosen urapolku ja millaisia tavoitteita hänellä on Keypointin toimitusjohtajana? Lue haastattelu!

1. Mistä tehtävistä siirryit Keypointille?

Siirryin Keypointin toimitusjohtajaksi Keski-Suomen Yrittäjien projektipäällikön tehtävistä, vedin maakunnallista omistajanvaihdos-projektia. Sitä ennen olen toiminut OP-Pohjola -ryhmässä myynti- ja rahoitusjohtajana.

2. Mitä osaamista tuot Keypointille?

Kasvustrategian todeksi tekemistä. Tehtäväni on erityisesti myös verkostoituminen, tunnettuuden lisääminen ja tavoitteellisen myynnin ja myynnin johtamisen toteuttaminen organisaatiossa. Juristin koulutustaustastani on myös hyötyä erityisesti sopimusjuridiikan saralla.

3. Mitkä asiat merkitsevät sinulle eniten työssäsi?

Minulle merkitsee paljon se, että saan tuloksia aikaan, asioihin tartutaan ja että asiat etenevät. Kärsivällisyyteni loppuu, jos viikosta toiseen pyöritään samojen haasteiden ympärillä
tekemättä niille mitään tai hakematta niihin aktiivisesti ratkaisuja.

Tärkeää on myös ihmiset, joiden kanssa teen töitä. Yrityksen tulos tehdään ihmisten kautta. Nautin siitä, kun saan ihmiset ympärilläni onnistumaan ja ylittämään itsensä. Työssä menestymisen avain on siinä, että luottaa siihen, että asioille löytyy aina ratkaisu. Koskaan ei saa luovuttaa.

4. Ensimmäinen työpaikkasi?

Ihan ensimmäinen työpaikkani oli mansikanpoimintapesti marjatilalla. Koulun ohessa tienasin taskurahoja opettamalla huilunsoittoa pienille oppilaille. Varsinainen työura alkoi kesätöillä säästöpankissa ja ensimmäinen vakituinen työ oli pankkilakimiehen työ Nurmeksen Osuuspankissa.

5. Seuraava askel urallasi?

Nostan Keypoint Oy:n kasvu-uralle ja toteutan asetetut kasvutavoitteet. Katsotaan sitten, mihin tie johtaa.

Motto:

”Ei selityksiä, vaan suoraa toimintaa.”

Keypoint Oy on edelläkävijä laserteknologiaratkaisujen ja 4D-tutkateknologian käytännön sovellusten kehittäjänä ja valmistajana Suomessa. Olemme toimineet yli 30 vuotta Jyväskylästä käsin. Laserteknologian innovaatioiden avulla olemme tuoneet markkinoille arjen ratkaisuja, jotka tuovat asiakkaillemme tehokkuutta, turvallisuutta ja selkeää kustannussäästöä.

Ratkaisujamme käytetään monilla teollisuuden aloilla tuotantoprosesseissa mm. linjaamiseen ja kohdistamiseen tai vaikkapa sahoilla sahauksen tarkkaan kohdistamiseen. Hyvä esimerkki ratkaisuistamme on kuljetus- ja logistiikka-alalla lastausaluelaserit, joiden avulla peruuttaminen lastauslaiturialueelle on selkeästi nopeampaa ja samalla eliminoidaan törmäysvahingot ja lisätään lastausalueiden turvallisuutta. Valmistamme myös Theralux -laserhoitolaitteita eläinten hoitoon nopeuttamaan mm lihas- ja kudosvaurioiden paranemista.

Juttu on julkaistu alun perin marraskuun 2023 Kauppakamari-lehdessä.