GDPR-asetuksen kiekuroista konkretiaan:
​​​​​​​Johdatus tietosuojaan

Koulutuksessa käsitellään käytännön esimerkkien avulla EU:n tietosuoja-asetuksen vaikutuksia tyypillisiin henkilötietojen käsittelyn tapauksiin.
​​​​​​​

Koulutuksen teemat soveltuvat yleisemminkin henkilötietojen käsittelyyn organisaatioissa, mutta aihetta käydään läpi erityisesti asiakastietojen ja HR-prosessien sekä tietojärjestelmien näkökulmista.

​​​​​​​Koulutus on saanut hyvää palautetta konkreettisesta lähestymistavasta tietosuoja-asetuksen haasteisiin:

• "Hankalasta / monimutkaisesta asiasta saatu sopivasti konkreettinen ja ymmärrettävä."
  • "Konkretia! Ei vain lakitekstien läpikäymistä, vaan tieto ymmärrettävässä muodossa."
  • "Case-esimerkit, tuli konkretiaa asetusviidakkoon"

Hinta kauppakamarin ja Henry ry:n ja jäsenille on 260 € ja muille 360 €. Hintoihin lisätään alv 24 %. Sisältää koulutuksen, aamupalan ja lounaan.

08.03.2018 08:15 - 12:30

Hinta kauppakamarin ja jäsenille on 260 € ja muille 360 €. Hintoihin lisätään alv 24 %. Sisältää koulutuksen ja tarjoilut. Ilmoittaudu 5.3. mennessä.

KoulutuksetJohtaminen

Ravintola Fiilu, Innova 1
Piippukatu 11, 40100 Jyväskylä

8.15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
8.30 Koulutuksen avaus

1. EU:n tietosuoja-asetuksen konkretiaa
a. Johdatus tietosuojaan: GDPR:n tausta ja peruskäsitteet CASE-esimerkin kautta tarkasteltuna
b. Tietosuoja-asetuksen keskeiset vaikutukset henkilötietojen käsittelyssä
c. 5 (+2) steppiä, jotka tulee tehdä ennen toukokuuta 2018

2. Käytännön CASE-esimerkkejä tietosuoja-asetuksen vaikutuksista henkilötietojen käsittelyssä
a. CASE HR-rekisterit: Kuinka tietosuoja-asetus tulisi huomioida henkilöstöhallinnon prosesseissa ja HR-järjestelmissä?
- Mitä tulee huomioida esim. soveltuvuusarviointeja järjestettäessä?
- Kuinka varmistetaan, että arkaluontoiset tiedot sairauslomiin liittyen eivät päädy vääriin käsiin?

​​​​​​​b. CASE asiakasrekisterit: Mitä sudenkuoppia yleensä tulee vastaan asiakastiedon kulkiessa läpi myynti-toimitusketjun?
- Mitä muutoksia asiakastiedon käsittelyssä tulee huomioida?
- Mitä tulee erityisesti huomioida tietojärjestelmien ja päätelaitteiden suojauksessa?

3. Tietosuoja-asetuksen huomioiminen sopimuksissa ja ohjeistuksissa
a. Mitä tulisi huomioida järjestelmä- ja palvelutoimittajien kanssa tehtävissä sopimuksissa ja ohjeistuksissa?
b. Millaisia vaatimuksia hankittavalle järjestelmälle tai palvelulle tulisi asettaa?
c. Miten ohjeistaa henkilötietojen käsittelijöitä organisaation sisällä?

12.30 koulutus päättyy lounaaseen

Muutokset mahdollisia.

Koulutuksen asiantuntijat:

Pekka Vepsäläinen
toimitusjohtaja
Tikkasec Oy
​​​​​​​
Pekan osaamisaluetta ovat kyberturvallisuuden, tietoturvan ja tietosuojan kehittäminen pk-sektorille sekä julkisiin organisaa-tioihin.
​​​​​​​Hän on erikoistunut GDPR-konsultointiin pk-yrityksissä.

Matti Vepsäläinen
Hankekonsultti
Facilor Oy
​​​​​​​
Matti on HR-järjestelmien erikoisosaaja. Hänellä on 15 vuoden kokemus HR-järjestelmätoimittajan roolissa ja viimeiset kolme vuotta hän on toiminut hankintakonsulttina järjestelmähankkeissa.

Perutuusehdot

- Osallistumisen voi perua maksutta 7 päivää ennen tilaisuutta ja sen jälkeen perutuista ilmoittautumisista laskutamme -50 % osallistumismaksusta.
- Mikäli henkilö peruu osallistumisen vähintään 2 päivää ennen tilaisuutta laskutamme koko osallistumismaksun.
- Jos henkilö jättää saapumatta paikalle laskutamme koko osallistumismaksun.