HHJ Hallituksen työkalut talouden hallintaan 31.3.2023

--

Yrityksen hallituksen aktiivinen ja liiketoimintaa ymmärtävä rooli on ensiarvoisen tärkeä yrityksen menestystekijänä sen elinkaaren eri vaiheissa. Yrityksen talouden seuranta-, ohjaus- ja raportointijärjestelmät sekä niiden tuottama informaatio ovat menestyksekkäissä yrityksissä hyvin selväpiirteisiä. Hallituksen jäsenen tulee kuitenkin aina tietää, mitä se voi ja mitä sen kannattaa vaatia niin yrityksen toimitusjohtajalta, talousjohdolta kuin ulkopuoliselta taloushallinnon palveluntarjoajalta. Informaation on oltava luotettavaa ja sen tuottamisen riittävän yksinkertaista ja kustannustehokasta. Samalla informaation on tuotava esiin olennaiset seikat yrityksen kannattavuus-, maksuvalmius- ja vakavaraisuusasemasta.

Koulutuspäivässä käsitellään yhtiön kannattavuutta, maksuvalmiutta ja vakavaraisuutta kuvaavaa tilinpäätöstä. Tässä yhteydessä pyritään syvällisemmin ymmärtämään, mitä informaatiota tilinpäätökseen sisältyy, miten sitä voidaan hyödyntää tehokkaasti ja mitä hallituksen ylipäätään tulee ottaa selville tilinpäätöksen hyväksymisen yhteydessä.
​​​​​​​
Koulutuspäivä antaa paljon käytännönläheisiä työkaluja nykyisille ja tuleville hallituksen jäsenille yrityksen menestyksekkään talousraportoinnin ja ohjausjärjestelmien ymmärtämiseen.

ljkhkg

Koulutuksen sisältö

• Pk-yrityksen tuloksen, taseen ja rahoituslaskelman analysointi ja johtopäätökset
  • Hallituksen vaatimukset talousraportoinnille
  • Hallituksen edellyttämät talouden ennusteet ja budjetointi
  • Keskeisiä yrityksen arvonmääritykseen liittyviä seikkoja

Aikataulu

• klo 8.45 Etäyhteys avataan
  • klo 9.00 Koulutus alkaa
  • klo 12.00 Lounastauko
  • klo 15.00 Koulutus päättyy​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​

31.03.2023 09:00 - 15:00

KoulutuksetJohtaminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Teams-etäyhteydellä

Kouluttaja

Henry Kampman

KTM, KHT, perustajaosakas
Revisium Oy

Kampmanilla on pitkäaikainen kokemus tilinpäätöksiin liittyvien kysymysten kouluttamisesta. Aiemmin hän on toiminut taloushallinnon johtotehtävissä. Asiakaspalautteiden perusteella Henryn pitämät koulutustilaisuudet ovat olleet hyvin käytännönläheisiä, ajankohtaisiin asioihin pureutuvia ja osallistujien ammattitaitoa kehittäviä.

Hinta ja ilmoittautuminen

Kauppakamarin jäsenille 480 €, ​​​​​​​
​​​​​​​muille 780 €.

HUOM! HHJ-kurssin tai HHJ-puheenjohtajakurssin käyneille 380 €.

Hintaan lisätään alv 24 %.

Hintaan sisältyy ohjelman mukaiset luennot ja materiaali.

--

Ilmoittauduthan koulutukseen 29.3. mennessä.

​​​​​​​Kurssille otetaan max. 24 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.​​​​​​​

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
​​​​​​​puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
  • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin

• Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
  • Koulutuksen järjestämisen ehtona on vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.