Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-kurssi
20.4.-16.5.2023

Osaavalla hallitustyöllä on suuri merkitys yrityksen menestykseen

Yrittäjä, johto, omistajat ja rahoittajat tarvitsevat tuekseen eri alojen kokeneita asiantuntijoita ja liiketoimintaosaajia, jotta yritys kykenisi kaupallistamaan tuotteitaan, uudistumaan ja laajentamaan markkina-alueitaan samalla säilyttäen kannattavuutensa. Myös erilaiset murrokset kuten sukupolvenvaihdokset, omistajamuutokset, kansainvälistyminen, kasvunopeus ja markkinahäiriöt ovat helpoimmin hallittavissa, kun yrityksestä löytyy laajalti kokemusta.​​​​​​​ Hallitustyöskentelyn avulla voidaan parhaiten sitoa yritykseen sen tarvitsemat ulkopuoliset resurssit toimivan johdon tai yrittäjän tueksi.​​​​​​​--

Miksi osallistua Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -kurssille?

Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ)-kurssi soveltuu hallitustyöskentelyn aktivoimiseen ja kehittämiseen. Kurssilla käsitellään kaikki osa-alueet, joista hallitustyö koostuu: hallituksen kokoonpano, rooli, vastuut, riskienhallinta sekä työskentelytavat (raportointi, strategiatyö, palkitsemisjärjestelmät).

Hallitustyöskentely avataan kurssilla erityisesti pk-yrityksen näkökulmasta. Kokeneet asiantuntijat ja hallitusammattilaiset kertovat hyvin käytännönläheisesti ja monipuolisten yritysesimerkkien avulla, mitä on hyvä hallitustyö ja millaisia työkaluja hallitustyöskentelyn kehittäminen vaatii.

​​​​​​​Kenelle?

Kurssi sopii sekä hallitustyötä jo tekeville henkilöille että sitä harkitseville ja auttaa yrittäjiä ja yritysjohtajia hyödyntämään hallitustyöskentelyä entistä paremmin. HHJ–kurssin käyneille on tarjolla mahdollisuus suorittaa HHJ-tutkinto.

20.04.2023 12:00 - 16.05.2023 18:30

HHJ-kurssilla käsitellään hallituksen kokoonpano, rooli, vastuut, riskienhallinta ja työskentelytavat (raportointi, strategiatyö, palkitsemisjärjestelmät) erityisesti pk-yrityksen näkökulmasta ja käytännönläheisesti yritysesimerkkien avulla. Kurssi soveltuu hallitustyöskentelyn aktivoimiseen ja kehittämiseen.

KoulutuksetJohtaminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Original Sokos Hotel Alexandra, Jyväskylä / Teams-etäyhteys mahdollinen

Kurssin rakenne

HHJ-kurssilla jokainen kurssijakso muodostaa oman, itsenäisen kokonaisuuden. Kurssi tulee valmiiksi, kun kaikki 5 jaksoa (4 lähijaksoa ja ryhmätyö) on suoritettu. Mikäli osallistuminen kaikille jaksoille yhden kurssin aikana ei onnistu, se ei haittaa. Tällöin sovimme yhdessä, missä ja milloin puuttuvat jaksot paikataan.

Lähijaksot

• 1. jakso: Hyvä hallintotapa to 20.4. klo 12.00-18.00

• 2. jakso: Hallituksen ja hallitustyön organisointi to 27.4. klo 12.00-17.45

• 3. jakso: Strategiatyö to 4.5. klo 12.00-17.30

• Ryhmätyö to 11.5. (Ryhmä voi sopia ryhmätyön myös muuhun ajankohtaan jaksojen 3.-4. väliin.)

• 4. jakso: Yrityksen talouden seuranta ja ohjaus ti 16.5. klo 12.00-18.30

HHJ-kurssilla verkostoidut tehokkaasti ja opit uusia taitoja hallitustyöskentelystä.

​​​​​​​Kirjallisuutta

* Hyvä hallitustyö
Juhani Erma, Tommi Rasila, Olli V. Virtanen, kauppakamari yhteistyössä Hallitusammattilaiset ry:n kanssa
(kirja sisältyy kurssin hintaan)

* Listaamattomien yhtiöiden hallinnoinnin kehittäminen, Corporate Governance: Keskuskauppakamari (liitteenä myös yllä olevassa kirjassa)

HHJ-kurssilaisten palautteitta
​​​​​​​

"HHJ-kurssi oli loistava paikka päivittää ja täydentää osaamista hallitustyöskentelyä ja sen kehittämistä ajatellen. Aihe oli yrityksemme osalta hyvin ajankohtainen, kun pohdimme sopivaa hallituksen kokoonpanoa sekä olimme käynnistämässä omistaja- ja liiketoimintastrategian päivittämisen. Kurssilta sain hyviä eväitä strategisen ajattelun kehittämiseen, juridista tietoa hallituksen tehtävistä ja vastuista. Lisäksi kurssin isoimmat annit olivat käytännön esimerkit, joiden kautta meitä kurssilaisia haastettiin miettimään ratkaisuja eri ongelmatilanteisiin sekä muiden kurssilaisten kanssa käydyt vapaamuotoiset keskustelut, jotka antoivat uusia näkökulmia moneen asiaan. Suosittelen kurssia kaikille yrittäjille sekä hallitustyössä mukava oleville tai siitä kiinnostuville. Kaikki käytännön järjestelyt toimivat kurssin aikana erinomaisesti."
​​​​​​​

Kari Kallio, toimitusjohtaja
Jyväskylän Kiinteistöpalvelu Oy

Hinta ja ilmoittautuminen

Kauppakamarin jäsenille 1750 €.
Muille 2500 €.

Hintoihin lisätään alv 24 %.

​​​​​​​Ilmoittauduthan viimeistään 12.4.2023 klo 16.00.

Kurssille otetaan max. 24 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.​​​​​​​

Kurssinjohto ja lisätiedot

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
​​​​​​​puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Peruutusehdot

Viimeisen ilmoittautumispäivän (12.4.2023) jälkeen perutuista kurssi-ilmoittautumisista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen perutuista kurssi-ilmoittautumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan.

Huom. Kurssin ollessa täynnä voit ilmoittautua varasijalle, otamme sinuun yhteyttä, kun paikka vapautuu. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.