Incoterms® 2020 ja logistiikan pullonkaulat

--

Kansainvälisiä Incoterms-toimituslausekkeita käytetään viennin ja tuonnin tavarakaupassa. Toimituslauseke määrittää, mitkä ovat myyjän ja ostajan velvoitteet ja vastuut sekä miten tavaratoimitukseen liittyvät kustannukset jakautuvat myyjän ja ostajan kesken.

Toimituslausekkeiden merkitys on entisestään korostunut maailmankaupan epävakaiden olosuhteiden ja logistiikkaongelmien, kuten konttipulan ja toimitusviivästysten, vuoksi. Koulutuksessa luodaan yleiskuva toimituslausekkeiden käyttöön ja sen ajankohtaisiin haasteisiin pandemian pyörteissä. Koulutuksessa käsitellään myös pakotteita, jotka tekevät toimituksen useimmiten laittomaksi, mutta voivat ilmatilan sulkemisineen vaikuttaa kuljetusaikatauluihin. ​​​​​​​
​​​​​​​
Koulutuksen luennoitsija asianajaja, oikeustieteen tohtori, Lauri Railas kertoo toimituslausekkeisiin liittyvistä toimintatavoista ja oikeussäännöistä myös käytännön tapauksin.

Koulutuksen sisältö

• Tavaran toimitus ja toimituksen vastaanottaminen
  • Kuljetuksen järjestäminen eri Incoterms® 2020-lausekkeilla
  • Kuka maksaa kohonneet rahtihinnat?
  • Rahti ja lisämaksut
  • Kuljetusriskit ja vakuuttaminen
  • Aikariskit ja viivästysvastuut
  • Ylivoimaiseen esteeseen vetoaminen
  • Covid-19 ja vakuutukset
  • Incoterms® 2020 ja konttikuljetukset
  • Pakotteet

Aikataulu

Klo 12.30 Koulutus alkaa​​​​​​​
Klo 14.00 Kahvitauko
Klo 14.20 Koulutus jatkuu
Klo 16.00 Koulutus päättyy

Lataa koulutuksen esite

15.03.2022 12:30 - 16:00

Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n Incoterms® 2020-toimituslausekkeet ovat myyjän ja ostajan kannalta tärkeä kauppasopimusten työkalu kaikkialla maailmassa niin ulkomaan- kuin kotimaantoimituksissa.

Toimituslausekkeiden merkitys on entisestään korostunut maailmankaupan epävakaiden olosuhteiden ja logistiikkaongelmien, kuten konttipulan ja toimitusviivästysten vuoksi. Webinaarissa luodaan yleiskuva toimituslausekkeiden käyttöön ja sen ajankohtaisiin haasteisiin pandemian pyörteissä.

KoulutuksetKansainvälistyminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Hotelli Verso, Jyväskylä / Teams-etäyhteys mahdollinen

Kouluttaja:

Lauri Railas
Asianajaja, OTT

Lauri oli edellisen lausekekokoelman Incoterms® 2010:n Drafting Groupin jäsen ja on ICC Suomen osaston Incoterms-asiantuntijaryhmän pitkäaikainen puheenjohtaja, joka on ollut laatimassa yli sataa lauseketulkintaa kotimaassa ja myös kansainvälisen paneelin jäsenenä. Lauri on kirjoittanut kolme laitosta kommentaariteoksesta, joka kantaa nykyään nimeä Incoterms® 2020 Käyttäjän käsikirja, sekä käsikirjan PSYM 2015-huolintaehdoista. Aiemmin Lauri on toiminut mm. Vakuutusosakeyhtiö Sammon merivakuutusasiantuntijana, ICC:n Suomen osaston pääsihteerinä sekä Keskuskauppakamarin välityslautakunnan sihteerinä.

Ilmoittautuminen ja hinta:

Jäsenetuhinta 260 €,
​​​​​​​hinta 360​​​​​​​ €.
Hintoihin lisätään alv 24 %.

Hintaan sisältyy ohjelman mukainen luento, materiaali ja tarjoilu.

Mikäli tarvitset lisätietoja, vaihtoehtoisen osallistumistavan tai ryhmätarjouksen, otathan yhteyttä:
Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
​​​​​​​puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin:

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Mikäli osallistujia lähitoteutukseen ei tule tarpeeksi, koulutus järjestetään kokonaan etäyhteydellä.
Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Mikäli sairastut tai sinulla on Covid-19 oireita (kurkkukipua, yskää, nuhaa tai kuumetta), otathan yhteyttä, niin sovitaan sinun kannaltasi paras toimintamalli. Tilallesi voi tulla myös yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. ​​​​​​​Ilmoita muutoksista puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi.

​​​​​​​Peruutusehdot:

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
  • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.

• Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi