Lounge treenit: Kansainvälisen kasvun kanavat
​​​​​​​

Työpajatyylisen koulutuksen pääaiheet ovat pk-yritysten kohtaamat haasteet kansainvälisen kaupan kynnyksellä ja miten ratkaista kansainvälisen kaupan haasteet käytännössä.

Pk-yritysten kohtaamat haasteet kansainvälisen kaupan kynnyksellä
Mikä rooli erilaisella tiedolla on kansainvälistymisessä ja mistä tietoa saadaan?

• Mitä piirteitä on perinteisillä hitaammin, vaiheittain kansainvälistyvillä ja born-global yrityksillä?
  • Mitkä haasteet ovat todellisia ja mitkä johtuvat tuntemattoman välttelystä tai oikeanlaisen osaamisen ja tiedon puutteesta?

Asiantuntijana: Jukka-Pekka Pöyhtäri, asiantuntija, East Consulting Oy
Jukka-Pekka on koulutukseltaan DI ja työskennellyt yli 10 vuotta Puolustusvoimien Tiedustelulaitoksella teknis-kaupallisissa tehtävissä, mm. vetänyt pitkään isoa kehitysprojektia. Luontaista intoa ja kiinnostusta J-P:llä on yrittäjyyteen, yritysten strategiaan ja kansainväliseen kaupankäyntiin. Viimeiset 2 vuotta hän on töiden ohella suorittanut Jyväskylän yliopistossa MSBA-tutkintoa International Business and Entrepreneurship - opinto-ohjelmassa ja työstää parhaillaan gradua aiheesta "Konsultoinnin rooli pk-yritysten kansainvälistymisessä.

25.05.2018 08:30 - 12:30

Tiivis ja tehokas työpaja, jossa lähestytään käytännönläheisellä otteella pk-yrityksen matkaa kansainvälisille markkinoille. Tarjolla on aitoja kokemuksia ja tietoa kansainvälisestä kaupasta, miten tasoittaa yrityksen polkua vientimarkkinoille.

KoulutuksetKansainvälistyminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Scandic Laajavuori (ent. Kylpylähotelli Cumulus Resort Laajavuori Jyväskylä)
Laajavuorentie 30, 40740 Jyväskylä

Miten ratkaista kansainvälisen kaupan haasteet käytännössä?

• Uusien markkinoiden ja markkinakanavien tunnistaminen
  • Kohdemarkkinan pelisääntöjen selvittämien
  • Yritykselle sopivan kansainvälistymismallin valinta; eri vaihtoehtojen läpikäynti mm. suora vienti, vienti jälleenmyyjän kautta, yhteistyöyritys, tytäryhtiö, kv-verkkokauppa jne.
  • Verkoston rakentaminen kansainvälisen kaupan tueksi: oikeiden kumppaneiden löytäminen, erilaiset yhteistyön mallit

Asiantuntijana: Jonne Pöyhtäri, toimitusjohtaja, East Consulting Oy

Jonne on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri Tampereen teknillisestä korkeakoulusta. Hän on kokenut ulkomaankaupan asiantuntija ja työskennellyt pitkään ennen East Consultingia mm. erilaisten liiketoiminnan kehityshankkeiden parissa, viimeisimpänä ison greenfield-investointiprojektin pääjohtajana Venäjällä neljän vuoden ajan. Hän on myös perustajaosakas Puls Nutrition Oy:ssä, joka valmistuttaa ja myy lisäravinteita Suomen, Venäjän ja Euroopan markkinoille. Lisäksi Jonne vaikuttaa yrityksien hallituksissa ja on ollut mukana auttamassa lukuisia suomalaisia yrityksiä ulkomaan toimintojen aloitusvaiheessa. Jonnen erityisosaamisalueita ovat mm. kansainvälistyminen, yritysstrategia, kv.myynti ja muutosjohtaminen, investoinnit ja tehdashankkeet

East Consulting Oy on suomalainen kansainvälisen liiketoiminnan kumppani, joka tarjoaa asiakkailleen käytännönläheisiä palveluita erilaisissa kansainvälisen liiketoiminnan kartoittamiseen, käynnistämiseen ja kehittämiseen liittyvissä tilanteissa. Erityismarkkina-alueita ovat Itä-Eurooppa ja Venäjä, Pohjoismaat, Lähi-itä, Keski- ja Etelä-Eurooppa ja Kiina.

​​​​​​​

Jonne Pöyhtäri

Jukka-Pekka Pöyhtäri

Koulutus on osa Kauppakamari Loungen toimintaa.

Koulutus on maksuton Loungen jäsenille.

Kauppakamari Lounge -palvelulla kansainvälinen osaaminen jaetaan kaikkien yritysten käyttöön Keski-Suomessa. Kauppakamari Loungen jäsenenä saat koulutukset, tapaamiset, kontakteja, neuvontaa ja ajankohtaista tietoa kansainvälistymisestä yhdellä jäsenmaksulla. Liity kansainvälistymisen verkostoon nyt!

Lue lisää ja liity mukaan Kauppakamari Loungeen