PERUTTU: Kuormituksesta tasapainoon 5.10.

--

Yli puolet palautuu huonosti yöunen aikana ja vain 30 % riittävästi päivällä. Puolikuntoisena työskentely on nykyään jopa isompi ja kalliimpi ongelma kuin sairaspoissaolot. Väsyneenä työskentely ja jatkuvasti yleistyvät uniongelmat johtavat siihen, että elämää eletään jatkuvasti entistäkin kuormittuneenpana. Työpäivät venyvät, kun suorituskyky laskee, eikä vapaa-ajallakaan oikein jaksa enää mitään.

Työelämän kasvavat vaatimukset sekä elämän kiihtyvä tahti vaativat vastapainoksi uudenlaisia palautumisen taitoja. Terveys, hyvinvointi ja tasapainoinen arki rakennetaan aina hyvän palautumisen ja laadukkaan unen varaan.

Koulutuksessa käsitellään mm. perustietoa uneen ja palautumiseen liittyen. Paremman stressin ja kuormituksen säätelytaitojen avulla voit vaikuttaa positiivisesti unen laatuun ja parempaan palautumiseen. Lisäksi koulutuksessa käsitellään unen mahdollisuuksista voimavarojen lisääjänä, työkyvyn, muistin, luovuuden ja innovatiivisuuden parantajana, sekä pohditaan omien arjen valintojen merkitystä ja vaikutusta uneen.

Koulutuksesta saat itsenäisesti toteutettavia tehtäviä, joiden tarkoituksena on kuormituksen vähentäminen ja unta tukevien rutiinien rakentaminen käytännön tasolla. Näillä keinoilla pääset hoitamaan jo mahdollisia uneen liittyviä haasteita tai ennaltaehkäisemään niiden syntyä. Koulutuksen aikana sinulla on mahdollisuus keskustella ja esittää kysymyksiä aiheisiin liittyen.

hgfjfgff

Aikataulu

klo 12.30 Koulutus alkaa

klo 14.00 kahvitauko

klo 16.00 Koulutus päättyy​​​​​​​

05.10.2023 12:30 - 16:00

Ihminen on sopeutuvainen ja väsymykseen tottuu, mutta se ei silti tee siitä vähemmän haastavaa hyvinvoinnillemme ja suorituskyvyllemme. Mielekäs elämä rakentuu riittävälle palautumiselle, jonka peruspilarina toimii uni.

Kuormituksesta tasapainoon -koulutus antaa tarvittavan tiedon ja työkalut kohti parempaa palautumista ja energisempää elämää.

KoulutuksetJohtaminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Innova 1 (kokoustila Aalto), Jyväskylä
      Piippukatu 11

Sisältö

Koulutuksessa opitaan tunnistamaan väsymyksen ja huonon palautumisen taustalla olevia yleisimpiä tekijöitä. Tavoitteena on oppia löytämään itselle sopivia työkaluja kuormituksen vähentämiseenja palautumisen parantamiseen kaikilla elämän osa-alueilla.

• Teoria: käymme läpi unen ja palautumisen merkitystä hyvinvointiin ja terveyteen sekä jokapäiväiseen suorituskykyyn
      • Askeleet: luodaan selkeä toimintasuunnitelma parempaan palautumiseen ja elämänhallintaan. Sujuvampaa arkea ilman väsymystä ja stressiä.
      • Työkalut: löydetään itselle sopivat työkalut säädellä vireystilaa, stressiä ja jokapäiväistä jaksamista. Opitaan taitoja, joita voidaan soveltaa läpi elämän. Harjoitukset ovat muutoksen ydin.
      • Toiminta: miten viedä laadukas uni ja palautuminen osaksi arkea? Pienillä muutoksilla ja säännönmukaisella tekemisellä saadaan aikaan pysyviä tuloksia ilman lisästressiä.

Kouluttaja

Miia Soranto

Miia on koulutettu uni- ja ravintovalmentaja, liikunnanalan ammattilainen, kokemusasiantuntija (entinen uneton). Hän on yrittäjä, valmentaja, kouluttaja ja puhuja.

"Oma elämäntyylini sai minut aikoinaan tinkimään unesta ja väsymys tuntui niin luonnolliselta osalta kaikkien "ruuhkavuosielämää", etten edes kyseenalaistanut sitä. Lopulta kun olisin ollut valmis nukkumaan, se ei enää onnistunut. Minulle oli kehittynyt unihäiriö, jonka diagnosoimiseen meni viisi vuotta. Ratkaisut löysin lopulta itse ja itsestäni.

Haluni muuttaa asioita sai minut kouluttautumaan univalmentajaksi. Uniongelmat ja väsymys maksavat meille aivan liikaa. Autan nyt muita ennaltaehkäisemään tai ratkaisemaan jo syntyneitä jaksamisen haasteita paremman palautumisen ja unen voimalla."

Hinta ja ilmoittautuminen

Kauppakamarin jäsenille 280 €, muille 380 €.
      Hintoihin lisätään alv 24 %.

Hintaan sisältyy ohjelman mukaiset luennot, materiaali ja tarjoilu.

Hyödynnä early bird -etu -10 % ilmoittautumalla 5.9. mennessä!

kjljkhjkhj

Ilmoittauduthan koulutukseen to 21.9. mennessä.

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
      puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
      • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
      • Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
      • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin

• Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
      • Koulutuksen järjestämisen ehtona on vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.