Sisäinen laskenta 1: Johdatus sisäiseen laskentaan

Ota uusin keinoin yrityksen numerot ja prosessit seurantaan. Pelkän kokonaistuloksen sijaan kohdistamme katseet tarkemmin tulokseen vaikuttaviin asioihin ja niiden mittaamiseen. Tehdään oikeaa toimintaa, oikeita päätöksiä, oikeaan aikaan = paras tulos. Laskenta 1 johdattaa yrityksen paremman tulosajattelun äärelle.
​​​​​​​

Kenelle: Johto, esimiehet, talouspäälliköt, controllerit, kirjanpitäjät sekä kaikki, jotka ovat kiinnostuneita toimintojen mittaamisesta ja kehittämisestä.

Johto ja henkilöstö tarvitsevat yrityksen toimintaa tukevaa seurantaa ja tavoitteet tuottaakseen parhaan mahdollisen tuloksen. Yrityksen eri toimintoja voidaan mitata raha ja ei-rahamääräisinä numeroina ja asettaa henkilökohtaisempia tavoitteita. Kerrottaessa henkilöstölle tulosinfoissa pelkästään yrityksen kokonaistulos, keskustelu ohjautuu helposti väärälle uralle. Tehtäessä hyvää tulosta pyydetään palkankorotuksia. Huonommassa suhdanteessa pelätään potkuja. Näistä on mahdollista päästä eroon ja samalla yrityksen tulosta ja tehokkuuksia saadaan paremmaksi keskittymällä sisäisestä laskennasta saatavaan tietoon.

Käytännönläheisestä Johdatus sisäiseen laskentaan -koulutuksesta perehdytään sisäisen laskennan monipuoliseen maailmaan. Sisäinen laskenta auttaa saavuttamaan parhaan tuloksen, tehokkaimmat toiminnot sekä keinot henkilöstön ohjaamiseen ja itse ohjautumiseen.

Sisältö

• Miten kokonaistuloksesta ja yrityksen toiminnoista jalostetaan yrityksen tulosta parantavaa tietoa?
  • Mitä tiedolla tehdään?
  • Miten asetetaan tavoitteet?
  • Miten seurataan toimintojen tehokkuutta?
  • Miten tietoa käytännössä tuotetaan?
  • Mitä henkilöstöresursseja tarvitaan?
  • Mitä työkaluja tarvitaan?
27.03.2018 08:30 - 12:30

Oikeita päätöksiä oikeaan aikaan – paras tulos. Lisää potkua toimintaan ja tulokseen sisäisestä laskennasta. Käytännönläheisessä koulutuksessa perehdytään sisäisen laskennan perusperiaatteisiin ja käyttöön ottamiseen.
Koulutussarjan ensimmäinen osa on Laskentaa 1: Johdatus sisäiseen laskentaan ja toinen osa on Laskentaa 2: Sisäisen laskennan toteutus 22.5.

KoulutuksetTalous

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Jyväskylän Paviljonki, kokoustila Gustaf (K309)
Lutakonaukio 12, 40100 Jyväskylä

Kouluttaja

KTM Sanna Järviaho, Ideconista. Sannalla on kahdenkymmenen vuoden käytännön kokemus yritysten taloushallinnosta, tilaus- ja toimitusprosesseista sekä laadusta. Hän on työskennellyt talouspäällikkönä, business controllerina sekä johtanut tilaus-, toimitus- ja laatuprosessia.

Hän on myös kuulunut useisiin johto- ja ohjausryhmiin. Sanna osaa avata taloushallinnon eri osa-alueiden, lukujen ja raporttien sisältöä käytännönläheisesti, ymmärrettävästi ja liiketoimintalähtöisesti.

Hinta
27.3. klo 8.30-12.30 Sisäinen laskenta 1 -koulutus kauppakamarin jäsenet 260 €, muut 360 €.
22.5. klo 8.30-16.00 Sisäinen laskenta 2 -koulutus kauppakamarin jäsenet 330 €, muut 430 €.
Pakettihinta: Sisäinen laskenta 1 & 2 kauppakamarin jäsenet 500 €, muut 600 €. Hintoihin lisätään alv 24 %.

Valitse ilmoittautuessasi osallistutko molempiin vai vain yhteen päivään.