Controllerin Excel-raportointi

Aika: Tiistai 24.5.2022 klo 14.00-15.30

Paikka: Etäyhteydellä

Kenelle: Koulutus sopii kaikille, jotka käyttävät aktiivisesti Exceliä työssään ja ovat kiinnostuneita raportoinnin mahdollisuuksista ja kehittämisestä – erityisesti controllereille, talousjohtajille, talouspäälliköille, kirjanpitäjille, taloushallinnon ammattilaisille ja raportoinnista vastaaville. Koulutus sopii Excel 2010 tai uudemman version käyttäjille.​​​​​​​

Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu koulutukseen pe 20.5. mennessä.

Kouluttaja: ​​​​​​​Heli Vepsäläinen, Pinja Group Oy

Osaaminen ajantasalle! Päätöksenteko vaatii tietoa, jonka pitää olla oikeassa muodossa, luotettavaa ja selkeästi esitetty. Raportointijärjestelmien tuottamien raporttien lisäksi controllerit haluavat tehdä omaa analysointia.

Yhdelle työkalulla, Excelillä, voit yhdistää dataa eri järjestelmistä, tehdä yhteenvedot ja visualisoinnin. Ketterät ja modernit Excelin raportointiominaisuudet auttavat tuottamaan luotettavia ja informatiivisia raportteja, mittareita ja koontinäyttöjä. Koulutus tarjoaa eväät raportoinnin tuottamiseen liiketoiminnan tueksi ja kehittämiseksi.

Koulutussisältö

Koulutuksessa käydään läpi seuraavat asiat:

Taloushallinnon aineiston tuonti ja hallinta

• Taloushallinnon järjestelmästä haettu aineisto
  • Työkalut tuodun datan muokkaamiseen

Pivot-raportointi

• Pivotraportin luominen ja muokkaaminen, päivittäminen
  • Pivotraportin laskutoimitukset
  • Osittaja ja kaavio

Taloushallinnon aineistojen yhdistäminen

• Aineistojen yhdistäminen; tilikartta, organisaatiokartta, tapahtumat
  • Excel BI: PowerPivotin ja PowerQueryn esittely

Webinaariin osallistuminen:
​​​​​​​Tarvitset vain tietokoneen, nettiyhteyden ja kuulokkeet/kaiuttimet. Ennen koulutusta saat sähköpostiin osallistumislinkin, jota klikkaamalla verkkokoulutus avautuu.

Live-verkkokoulutuksen lisäksi sinulla on mahdollisuus katsoa koulutus tallenteena kuukauden ajan koulutuksen jälkeen. Voit kerrata, tai jos et pääset live-koulutukseen, voit katsoa tallenteen oman aikataulusi mukaan.

Hinta:
Jäsenetuhinta 180 €, hinta 280 €.
Hintoihin lisätään alv 24 %.
​​​​​​​

​​​​​​​Ilmoittautuminen:
​​​​​​​Ilmoittauduthan koulutukseen 20.5. mennessä.

Muistathan jatkuvan etumme: Ilmoita 5 - maksa 4!

Kouluttaja

​​​​​​​​​​​​​​Heli Vepsäläinen
​​​​
​​​​​​​Pinja Group Oy

Heli Vepsäläinen toimii Pinjalla BI-asiantuntijana ja koulutusvastaavana. Hän uskoo mitattavissa olevan tiedon johtavan parhaaseen tulokseen ja niinpä raportointi ja tiedon visualisointi ovat hänen sydäntään lähellä. Kouluttajana hän käyttää opiskelijalähtöistä, valmentavaa otetta. Koulutuksissa asiat käydään läpi selkeiden esimerkkien avulla.

Tutustu ja ilmoittaudu myös muihin Excel ja Power BI -koulutuksiin:

Mikäli tarvitset lisätietoja tai ryhmätarjouksen, otathan yhteyttä:

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari, puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin:

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Peruutusehdot:

• Osallistumisen voi perua maksutta 7 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyiss'ä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
  • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.

• Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. ​​​​​​​
  • Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi