Hyväksytty Myyntijohtaja HMJ® -kurssi 3.10.-5.12.
--
Haluatko nostaa myyntiorganisaatiosi suorituskyvyn uudelle tasolle?
HMJ-kurssi tarjoaa sinulle täydellisen mahdollisuuden kehittyä myyntijohtamisen huippuosaajaksi. Ei pelkästään perinteistä koulutusta, vaan kokonaisvaltainen kurssikokonaisuus, joka tarjoaa sinulle laadukkaat ja nykyaikaiset menetelmät menestyksekkääseen myynnin johtamiseen.
Mikä tekee HMJ-kurssista ainutlaatuisen? Kurssi tarjoaa ainutlaatuisen oppimiskokemuksen, jossa voit verkostoitua muiden alan ammattilaisten kanssa ja sparrata uusia ajatuksia. Opit voit hyödyntää suoraan omaan työhösi. Lisäksi saat ohjattua tukea oman myyntistrategian kehittämiseen tai jo olemassa olevan strategian päivittämiseen.
Valitsemalla HMJ-kurssin otat askeleen kohti myyntijohtamisen huippua. Ole valmis haastamaan itsesi ja organisaatiosi uusiin saavutuksiin. Tule mukaan ja nosta myyntijohtamisesi uudelle tasolle!
Strategisen ajattelun kehittämisen ohella kurssilla käsitellään etenkin:
- myyjien henkilöstöjohtamista
- myynnin suunnittelua
- myynnin johtamisen yleisempiä kehityskohteita.
Lisäksi kurssilla tehdään tai päivitetään ohjatusti omalle yritykselle konkreettinen myyntistrategia. Kuulemme myös case-esimerkkejä myynnin johtamisesta ja käytännöistä erilaisissa myyntiorganisaatioissa.
Kurssi on tyyliltään sparraava ja proaktiivinen. Kurssin aikana osallistujat pääsevät jakamaan kokemuksia ja verkostoitumaan keskenään.
Miksi HMJ-kurssille?
• Antaa uusia eväitä, vinkkejä ja oppeja modernin myynnin johtamiseen.
• Mahdollistaa omien ideoiden sparraamisen asiantuntijan johdolla.
• Tarjoaa konkreettista apua myyntistrategian laatimiseen.
• Herättää uusia ajatuksia ja ideoita myynnin asia- ja henkilöjohtamisesta.
• Antaa monipuoliset mahdollisuudet yksilöllisesti: kurssille voi tulla haastamaan itseään, haistelemaan uusia tuulia nykyaikaisista ratkaisuista, kuten social sellingistä tai oppimaan parhaista ratkaisuista käytännön oppien kautta.
lyjtgkjgk
• Pieni ryhmäkoko takaa, että sparrausta saa myös henkilökohtaisesti.
• Tiivis toteutus kolmen viikon välein välein, puolen päivän lähijaksoissa, mahdollistaa osallistumisen joustavasti työn lomassa.
• Todistus suoritetusta kurssista vahvistaa statusta modernista myyntijohtajasta.
• Alumni-yhteisö kurssin jälkeen – oppien jakaminen ja yhteistyömahdollisuudet myös tulevaisuudessa.
Kohderyhmä
Kurssi on tarkoitettu B2B-myynnin johtotehtävistä kiinnostuneille tai niissä toimiville. Kurssi sopii myös vientimyyjille.
Kurssipäivät
Perjantai 3.10. klo 9.00-14.00
jakso 1: Myynnin strategia ja suunnittelu
Perjantai 24.10. klo 9.00-14.00
jakso 2: Myynnin tavoitteet ja mittarit
Perjantai 14.11. klo 9.00-14.00
jakso 3: Myyjien johtaminen ja esihenkilötyö
Perjantai 5.12. klo 9.00-15.30
jakso 4: Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö
Mikäli osallistuminen kaikille jaksoille yhden kurssin aikana ei onnistu, se ei haittaa. Tällöin sovimme, milloin HMJ-kurssin puuttuvat jaksot paikataan.
Kokemuksia kurssista
Sisältö
Jakso 1. Myynnin strategia ja suunnittelu
3.10. klo 9.00-14.00
• Myyntistrategian laadinta
• Myyntikanavien etsiminen ja valinta
• Myyntiorganisaation rakentaminen
• Myynnin johtamisen erityispiirteet kasvu- ja vientiyrityksessä
• Ohjeet myyntistrategia-tehtävään
• Case
Jakso 2. Myynnin tavoitteet ja mittarit
24.10. klo 9.00-14.00
• Myynnin tekemisen auditointi
• Myynnin ja myyntityön tavoitteiden asettaminen
• Myynnin mittarit ja seurantajärjestelmät
• Myyjien palkkamallit ja työsopimukset
• Case
lkghkjghjk
Jakso 3. Myyjien johtaminen ja esihenkilötyö
14.11. klo 9.00-14.00
• Johtamiskäytännöt ja johtamisen työkalut
• Huippuesimies myynnin näkökulmasta
• Myyjien päivittäinen henkilöstöjohtaminen ja valmentaminen
• Myyjätyypit ja motivointi eri tilanteissa
• Case
Jakso 4. Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö
5.12. klo 9.00-15.30
• Myyntiä tukeva markkinointi
• Social Selling
• Myyntiorganisaation tehon nostaminen
• Myyntiä tukeva muu henkilöstö
• Strategiatehtävien ja esittely
• Yhteenveto ja päätössanat, todistusten jakaminen
Kouluttajat
Simo Ikonen
CSO
Liana Technologies Oy
Simo on työskennellyt myynnin parissa noin 15 vuotta ja johtotehtävissä noin 10 vuotta. Hänellä on vankka tausta digitaalisesta markkinoinnista ja Saas-palveluista, mikä auttaa ymmärtämään myynnin nykypäivän haasteita ja mahdollisuuksia. Tällä hetkellä Simo johtaa myyntiä ja tiimejä useissa eri maissa ympäri maailmaa, kuten Suomessa, Dubaissa, Hongkongissa ja Keski-Euroopassa.
Kati Huusko-Viikilä
Perustaja ja toimitusjohtaja
Revory Oy
Kati on tehnyt uraa B2B-myynnin ja markkinoinnin kehittämisen sydämessä. Hänen urapolkunsa sisältää eri liiketoimintajohdon rooleja aina perustajasta osakkaaseen, hallituksen jäseneen sekä myynti- ja markkinointijohtajaan.
Tätä nykyä Kati on RevOps-strategiatoimisto Revoryn perustaja ja toimitusjohtaja. Kati valmentaa, puhuu, kehittää ja kouluttaa myynnin johtamisen aiheilla.
Katin tietokirja ”Monikanavaisen myynnin johtaminen – näin johdat kaikkia tulovirtoja” julkaistiin toukokuussa 2024 ja se on ensimmäinen suomenkielinen teos Revenue Operations -mallista.
Eeva Perttula
Toimitusjohtaja
Sofor Oy
Eeva on toiminut erilaisissa myynnin sekä myynti- ja liiketoimintajohdon tehtävissä vuodesta 2006. Kokemusta on kertynyt pääasiassa B-to-B myynnistä tuotemyynnistä konsultoivaan ratkaisu- ja palvelumyyntiin sekä myynnin tuloksekkaasta johtamisesta erilaisissa myyntiorganisaatioissa.
Mikko Isoniemi
Hallituksen puheenjohtaja, Myynninmaailma Oy
Kehitysjohtaja, Ilkka-Yhtymä Oyj
Mikko Isoniemi on toiminut noin 20 vuotta markkinoinnin, erityisesti digimarkkinoinnin, ja myynnin kehittämisen parissa. Myynnin ja markkinoinnin tehostamisratkaisuja tarjoavan kasvuyritys Myynninmaailma Oy:n ohjaksissa Isoniemi on ollut vuodesta 2011. Hän on hallitusaktiivi muun muassa Etelä-Pohjanmaan kauppakamarin ja Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan (EEPEE) hallituksissa, ja auttanut satoja kasvuun tähtääviä yrityksiä parantamaan myynnin, markkinoinnin ja johtamaisen käytäntöjä.
--
Hinta ja ilmoittautuminen
Kauppakamarin jäsenille 1 900 € + alv, muille 2 500 € + alv.
Hintaan sisältyy ohjelman mukaiset luennot, materiaali ja tarjoilu.
Ilmoittauduthan koulutukseen perjantaihin 26.9. mennessä.
Lisätiedot
Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi
Peruutusehdot
- Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
- Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
- Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
- Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi
Oikeudet muutoksiin
- Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
- Mikäli osallistujia lähitoteutukseen ei tule tarpeeksi, koulutus järjestetään kokonaan etäyhteydellä.
- Koulutuksen järjestämisen ehtona on vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.
Palautetta kurssista
LUE ASIAKASHAASTATTELU:
HMJ-kurssin opit mahdollistivat myyntituloksen tuplaamisen |
Tomi Luomaluhta
Ilmastointitohtorit Oy
lkjghkjgh
"Hyväksytty myyntijohtaja valmennus oli käytännön läheinen tuki myynnin johtamiseen. Kurssilla jaetut työkalut ja kotitehtävät pystyi viemään suoraan omiin myyntijohtamisen rutiineihin ja parhaita käyttökokemuksia jaettiin jo kurssin aikana osallistujien kesken. Kurssin aikana laatimani myyntistrategia meni yhtiössämme suoraan toteutukseen parantaen myynnin tuloksia ja myyntitiimimme työtyytyväisyyttä."
Matti Härkönen
Managing partner, Corporate Venturing
Innovestor
www.innovestor.fi
khlkj
”Kurssilta sai hyviä johtamisen työkaluja varsinkin mittarointiin, joka kertoo mihin myynnissä kannattaa kiinnittää huomiota. Lisäksi strategiatyö toi uusia ajatuksia tulevan vuoden suunnitteluun. Kurssia voi suositella laajemminkin yritysten ylimmälle johdolle, sillä se auttaa näkemään asioita myynnin näkökulmasta.”
Lassi Siivola
myyntijohtaja
Nestor Cables
kilhjlkjhlk
”Kurssin paras antia oli myyntistrategian suunnittelu, joka antoi rakentavaa ajattelemisen aihetta. Ilman strategiaa tavoitteeseen pääsy on arvailua, joten sen merkitys on erittäin tärkeä. Lisäksi kurssin suuri anti ja arvo on verkostoituminen muiden myyntijohtamisen ammattilaisten kanssa. Johtajan paikka voi olla monesti yksinäinen, joten on hienoa jakaa kokemuksia "kohtalotovereiden" kanssa.”
Akseli Matila
Sales & Growth
Advance B2B Oy