Antti Määttä jatkaa Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtajana

Antti Määttä jatkaa Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtajana myös vuonna 2023.

Keski-Suomen kauppakamarin syyskokous 12.12. vahvisti hallituksen vuodelle 2023. Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja, kauppaneuvos Antti Määttä jatkaa Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtajana. Katso hallituksen kokoonpano.

1.varapuheenjohtajana jatkaa Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi, 2. varapuheenjohtajana Valmet Technologies Oy:n paikallisjohtaja Jaakko Puurula ja 3. varapuheenjohtajana Jyväskylän kaupunginjohtaja Timo Koivisto.

Muut hallituksen jäsenet vuodelle 2023 ovat Yöpuu Yhtiön yrittäjä Ari Pärnänen, Aito Support Oy:n toimitusjohtaja Anssi Kuoppala, Kuljetusliike Taipale Oy:n/Jyväskylän kaukokiidon toimitusjohtaja Timo Louhivaara, Crazy Town Oy:n yrittäjä Mikko Markkanen, Export Maker Oy:n asiakkuusjohtaja Suvi Metsola, Skanska Talonrakennus Oy:n yksikönjohtaja Noora Sokero, Keski-Suomen Osuuspankin toimitusjohtaja Pasi Sorri ja Juniorikillan puheenjohtaja Olli Molander (uusi).

Puheenjohtaja Antti Määtän mukaan kauppakamarin vuosi on mennyt hyvin kriisistä toiseen siirtymisestä huolimatta, ja tulevaan vuoteen lähdetään luottavaisin mielin.

”Hienoa on ollut se, että monenlaisista ympäröivän maailman haasteista huolimatta yritykset ovat kokeneet kauppakamarin jäsenyyden tärkeäksi. Jäsenet ovat pysyneet ja jäsenmäärä on kasvanut yli kymmenen prosenttia jo toista vuotta peräkkäin. Kauppakamari on jäseniään varten ja toimintaa kehitetään jäsenten tarpeita kuunnellen”, sanoo Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtaja Antti Määttä.

Vuoden aktiivisin valiokunta

Matkailuhallitus palkittiin aktiivisimpana valiokuntana 2022. Kuvassa vasemmalta Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen, Juniorikillan puheenjohtaja Susanna Hämäläinen, Matkailuhallituksen puheenjohtaja Ari Pärnänen ja Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtaja Antti Määttä.

Juniorikilta valitsee vuosittain kauppakamarin aktiivisimman valiokunnan. Syyskokouksessa 12.12.2022 Vuoden 2022 aktiivisimpana valiokuntana palkittiin Matkailuhallitus. Perusteluna valinnalle oli valiokunnan aktiivinen toiminta matkailu- ja ravintola-alan elvyttämiseksi korona-ajan jälkeen. Palkinnon luovutti Juniorikillan puheenjohtaja Susanna Hämäläinen.

”Valiokunnan keskeisenä teemana on ollut muun muassa se, kuinka alan yrityksiin saadaan uutta henkilöstöä ja pidettyä nykyiset tekijät. Lisäksi vuoteen on mahtunut monipuolisesti verkostoitumista ja vierailuja Keski-Suomessa sekä ulkomailla”, perustelee Juniorikillan puheenjohtaja Susanna Hämäläinen valintaa.

Palkinnon vastaanotti Matkailuhallituksen puheenjohtaja, Yöpuu Yhtiön yrittäjä Ari Pärnänen. Pärnäsen mukaan myönteisen tunnustuksen vastaanottaminen tuntuu erityisen mukavalta, sillä ala on ollut melkoisessa pyörityksessä viime vuodet.

”Yhteiset pohdinnat maailman menosta ja tulevaisuudesta ovat olleet parasta mahdollista vertaistukea haastavissa tilanteissa. Yhteistyö on voimaa tässäkin”, sanoo Pärnänen.

Keski-Suomen kauppakamarin valiokunnissa ratkotaan yhdessä maakunnan elinkeinoelämän haasteita ja nostetaan esiin paikallisia kehittämiskohteita. Valiokunnat tarjoavat jäsenilleen myös keskustelufoorumin liiketoiminnan kehittämiseksi ja toimialan haasteiden ratkomiseksi. Juniorikilta koostuu nuorkauppakamarilaisista. Kukin juniorikiltalainen toimii kauppakamarin valiokunnissa juniorijäsenen mandaatilla. Killan tavoitteena on mahdollistaa nuorkauppakamarin jäsenille oppiminen kokeneilta yritysjohtajilta ja samalla tuoda tulevaisuuden tekijöiden näkemykset tämän päivän elinkeinoelämän kehittämiseen.