Haaste laadukkaampien kesätyöpaikkojen puolesta
Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhdessä luotsaama Vastuullinen kesäduuni - haastaa yhdessä Keski-Suomen kauppakamarin kanssa alueen yritykset tarjoamaan nuorille laadukkaampia kesätöitä ja kehittämään omia kesätyöprosessejaan.
Kampanjan suojelija Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio uskoo kesätyön kasvattavan tulevaisuuden menestyksen rakentajia:
– Kesätyöntekijät ovat yritykselle erinomainen mahdollisuus saada uusia, raikkaita näkemyksiä toimintaansa. Työnantajilla on myös iso vastuu siinä, millaisen kuvan he antavat nuorille suomalaisesta työelämästä ja -kulttuurista. Nuoria on kohdeltava samalla tavoin, eli yhtä hyvin, kuin muitakin työntekijöitä.
– On tärkeää, että nuoret saavat mahdollisimman aikaisin tuntuman työelämään ja siellä tarvittaviin tietoihin ja taitoihin. Tällä tavalla he voivat tehdä viisaita valintoja opiskelupolullaan, Ritakallio painottaa.
Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.
Kampanjan osallistumismaksu on alle 10 hengen yrityksille 20 € + alv, 10-250 hengen yrityksille 200 € + alv ja suuryrityksille 400 € + alv. Summa on pieni, mutta kannattava investointi vetovoimaiseen työnantajakuvaan, vastuullisuuteen ja nuorten hyviin työelämäkokemuksiin.
Osallistujat saavat käyttöönsä Vastuullinen Kesäduuni -oppaan ja diplomin, oikeuden käyttää Vastuullinen kesäduuni -logoa ja kampanjamateriaalia, näkyvyyden kampanjasivustolla sekä mahdollisuuden osallistua Vastuullisin kesäduuni -kilpailuun ja koulutuksiin. Osallistumismaksuun sisältyy myös mahdollisuus ilmoittaa kesätyöpaikoista Oikotiellä ja kampanjasivustolla ilman erillistä maksua.
Ilmoittaudu mukaan kampanjaan klikkaamalla tästä
tai pyydä lisätietoja:
Päivi Salminen-Kultanen
Vastuullinen Kesäduuni, Projektijohtaja
paivi@t-media.fi
p. 040 727 9717
Kampanjan hyödyt
- Vastuullisesti hoidettu kesätyöprosessi parantaa nuorten käsityksiä työelämästä ja vahvistaa yrityksen työnantajakuvaa
- Mukana olevat yritykset pääsevät kertomaan itsestään vastuullisena ja kiinnostavana työnantajana. Kampanja tarjoaa myös näkyvyyden nuorten suuntaan verkossa: kampanjasivut, some-kanavat, kampanjamateriaalit.
- Uutta! Ympäri Suomen kiertävä VKD16 Pop Up -kiertue sparraa nuoria työnhaussa ja tarjoaa työnantajille uuden tavan jalkautua nuorten pariin – auttaminen on sisältömarkkinointia parhaimmillaan.
- Kampanja pureutuu kesätyöprosessin eri teemoihin (hakuvaihe, perehdytys, työn mielekkyys…) ja nostaa esiin kampanjassa mukana olevien työnantajien parhaita kesätyökäytäntöjä.
- Yritykset pääsevät myös kehittämään kesätyöprosesseja yhdessä muiden työnantajien kanssa (Vastuullisen kesätyön toimintaopas, koulutukset esimiehille) ja Parhaimmat kesätyökäytännöt -seminaarit.
- Kampanjamateriaali yrityksenne oman henkilöstön sitouttamiseksi ja hyvän kesätyökokemuksen tarjoamiseksi nuorille.
- Kilpailu vuoden vastuullisimman kesätyönantajan tittelistä.
- Kesätyöpaikkailmoitukset ilman erillistä maksua Oikotielle ja kampanjasivustolle.
www.kesaduuni.org