Kasvua ja menestystä onnistuneella hallitustyöskentelyllä

Kauppakamarin Hyväksytty Hallituksen Jäsen -HHJ-kurssin on käynyt Keski-Suomessa 623 henkilöä. Koko Suomessa HHJ-kurssin suorittaneita on 10 000. HHJ-kurssi antaa valmiudet onnistuneeseen hallitustyöskentelyyn.

Laajiksen toimitusjohtaja Lasse Niivuori suoritti HHJ-kurssin.

Hallitusjäsenten osaaminen parantaa yrityksen liiketoimintaa ja voi täydentää yrityksestä puuttuvaa taitoa ja kokemusta. HHJ-koulutus tarjoaa kokeneille oman osaamisalueensa asiantuntijoille mahdollisuuden vahvistaa hallitustyön osaamistaan ja käyttää oppimaansa pk-yritysten kilpailukyvyn kehittämiseen.

”Kauppakamarin HHJ-kurssilla on ollut suuri merkitys hallitustyöskentelyn edistämisessä. On hienoa, että HHJ-kurssi kasvattaa suosiotaan edelleen. Osaavalla hallitustyöskentelyllä on myönteinen vaikutus yritysten kasvuun ja menestykseen”, sanoo Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen.

Keski-Suomessa HHJ-kursseja on järjestetty yhteensä 35 vuodesta 2007 saakka. Keski-Suomessa HHJ-kurssin suorittaneita on 623, koko maassa 10 000.

”HHJ-kurssi luo vankan pohjan yrityksen toiminnan kehittämiseen ─ toimipa hallituksen jäsen sitten omassa yrityksessään tai ulkopuolisena hallituksen jäsenenä”, Hiltunen sanoo.

HHJ-kurssi antaa buustia kehitykseen

Viime kurssille osallistunut Laajiksen toimitusjohtaja ja osakas Lasse Niivuori suosittelee HHJ-kurssia kaikille, erityisesti myös pienyritysten omistajille.

”Sain kurssilta konkreettisia työkaluja johtamisjärjestelmään sekä uusia ideoita, joita lähdin heti viemään käytäntöön. Suosittelen kurssia kaikille, jotka haluavat saada työkaluja hallitustyöskentelyyn”, Lasse Niivuori sanoo.

Laajikseen on tulossa uusia investointeja. Merkittävää on esimerkiksi rinnealueen uudistuminen, ja kaavamuutos uudelle rinteelle on hyväksytty. Suunnitelmissa on myös alueen kiinteistökehittäminen ja muun muassa päärakennuksen julkisivu uudistuu. Myös uusia tuotteita ja elämyksiä suunnitellaan jatkuvasti.

Seuraava HHJ-kurssi järjestetään Jyväskylässä 20.1.-17.2.2020. Mukaan mahtuu 24 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Lisäksi ensi vuonna järjestetään HHJ-puheenjohtajakurssi 23.-24.3.2020 ja uutuutena HHJ Hallitus ja strategian toteuttaminen 1.4.2020. HHJ-kurssin suorittaminen oikeuttaa osallistumaan HHJ-tutkintoon.