Hiilijalanjälki laskettu -merkki

Hiilijalanjälki laskettu -merkki osoittaa organisaation aloittaneen ilmastotyönsä laskemalla oman toimintansa scope 1 ja 2 päästöt kansainvälisen GHG-protokollan avulla. Keskuskauppakamarin vahvistamalla Hiilijalanjälki laskettu -merkillä voit osoittaa omille sidosryhmillesi ja asiakkaillesi, että oman toiminnan ja ostoenergian päästöt on laskettu. Pyydä laskentaohjeet ja hae merkkiä!

Mikä on Hiilijalanjälki laskettu -merkki?

Hiilijalanjälki laskettu -merkki osoittaa organisaation aloittaneen ilmastotyönsä laskemalla oman toimintansa päästöt kansainvälisen GHG-protokollan avulla. Hiilijalanjälki laskettu -merkki kertoo organisaation laskeneen oman toimintansa (scope 1) ja ostoenergian päästöt (scope 2).

Hiilijalanjälki laskettu -merkillä voit osoittaa omille sidosryhmillesi, että oman toiminnan (scope 1) ja ostoenergian päästöt (scope 2) on laskettu. Keskuskauppakamari vahvistaa, että laskenta on tehty.

Saat merkin käyttöösi toimittamalla Keskuskauppakamarille hakemuksen ja hiilijalanjälkilaskelman. Keskuskauppakamari vahvistaa, että laskenta on tehty ja myöntää merkin. Merkki myönnetään organisaatiolle, ei yksittäiselle tuotteelle tai palvelulle.

Hiilijalanjälki laskettu -merkin hinta

Jäsenhinta kauppakamarin jäsenille 350 € + alv 24 %
Normaalihinta 450 € + 24 alv %

Keskuskauppakamari järjestää myös aiheeseen liittyviä koulutuksia.