JKL City Challenge hakee uusia luovia kaupallisia ideoita Jyväskylän keskusta-alueen kaupallistamiseen


Crazy Town Oy järjestää Jyväskylän keskustan alueen kaupallisen toiminnan kehittämiseen liittyvän haastekampanjan ideoimaan ja tuottamaan ratkaisuja, jotka hyödyntävät kaupallisesti keskustaa. Kampanjan nimi on JKL City Challenge.

Kampanjassa ongelman ratkaisijana voi olla kuka tahansa: yritys, yrittäjä, opiskelija, tutkija, opettaja, asiantuntija tai asukas. Haemme keskusta-alueelle osallistavaa yhteiskehittämisen otetta ja parhaiden ideoiden testaamista.

Kaikki voivat osallistua haastekampanjaan.

Ratkaisuja haasteisiin etsitään seuraavissa aiheissa:

1. Millaiset kaupalliset palvelut sekä kulttuuri- ja elämyspalvelut tuovat ihmiset Jyväskylän keskustaan?
Kuinka lisäämme viihtyvyyttä keskustassa?
2. Miten saamme lisää asukkaita ja liiketoimintaa keskustaan?
Miten vanhojen kiinteistöjen käyttöasteita lisätään ja kuinka niitä tulisi kehittää?
Minkälaisia asuntoja ja asumismuotoja tarvitsemme keskustassa?
3. Mitä ovat tulevaisuuden pankkipalvelut keskustassa?
Voiko pankin konttori keskustassa olla muutakin kuin pankki?

Hae 7.12.2018 mennessä. Parhaat ideat ja ratkaisuesitykset saavat kokeilurahoituksen!

Tavoitteena on löytää viisi ideaa tai ratkaisuesitystä, joita voidaan edistää kokeiluin. Haastekampanja myöntää jatkoon päässeille 2 500-3 000 euron kokeilurahoituksen, jolla voi testata ideaa käytännössä Jyväskylän keskustassa.

Parhaat ideat ja ratkaisuesitykset sekä kasvun tekijät kohtaavat lisäksi yhteisessä tapahtumassa keskustassa 8.3.2019.

​​​​​​​

<p>Kuva: Jyväskylän kaupunki</p>

Kuva: Jyväskylän kaupunki

<p>Kuva: Jyväskylän kaupunki</p>

Kuva: Jyväskylän kaupunki


Keskustaan lisää asuntorakentamista, kaupallisia palveluita ja elinvoimaa

Kaupungin keskustaa halutaan kehittää käyttäjien parhaaksi. Tulevaisuuden keskusta on nopeasti uudistuva, viihtyisä ja kaupallinen. Toimintaympäristö mahdollistaa sen, että voimme kehittää keskustaa yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Uudenlaiset yhteistyömallit, osallistaminen, jatkuva vuoropuhelu ja nopeat kokeilut ovat myös kumppaneiden tavoitteena. Tarvitsemme soveltavan tutkimuksen ja kaupallistamisen osaamista yritysten kasvun tueksi sekä uusien kaupallisten palveluiden luomiseen kaupungin keskustassa. Uudenlaiset asumismuodotkin nousevat esille.

Haastekampanjassa ovat mukana kumppaneina Jyväskylän kaupunki, OP Keski-Suomi, Keskimaa, Fennia ja YIT. Haastekampanja käynnistyi Kasvu Open Karnevaalin yhteydessä 24.10. ja kokeilut toteutetaan kaupungin keskustassa tammi-helmikuun aikana 2019.

Osallistu haastekampanjaan! Hyvällä idealla ja ratkaisuesityksellä saat rahoituksen ja pääset testaamaan sitä tositoimissa.

​​​​​​​

<p>Kuva: Jyväskylän kaupunki</p>

Kuva: Jyväskylän kaupunki