JYP uudenlaiseen yhteistyöhön Keski-Suomen kauppakamarin ja Kasvu Open Oy:n kanssa

​JYP Jyväskylä Oy ja Keski-Suomen kauppakamari ovat sopineet yhteistyömallista, jonka tarkoituksena on kehittää keskisuomalaisten yrittäjien osaamista huippu-urheilun opeilla. JYP ja kauppakamari tekevät työtä koko Keski-Suomen menestyksen eteen. JYPin operoima JYP Business School tuottaa koulutuspalveluita yrityksille ja yrittäjille.

”Luonnollinen kumppani palveluiden tarjoajaksi oli kovalla brändillä koulutuksia ja yrittäjien etuja ajava kauppakamari. Yhteistyön kautta pystymme tavoittamaan meille uusia kohderyhmiä ja tarjoamaan kauppakamarille laadukkaita sisältöjä”, toteaa JYPin myyntijohtaja Jari Lindström.

JYP on laajentanut palvelutarjontaansa koulutuksiin ja valmennuksiin vuoden 2016 aikana. Koulutuksien vastuuvalmentajana toimii pitkän linjan valmentaja Mikael Hirvi.

”Yhteistyö kauppakamarin kanssa tarjoaa uusia mahdollisuuksia kehittää keskisuomalaista osaamista yhdessä innovatiivisella oppimisella. Koulutuksien sisällöt pureutuvat yrityksien arkisiin ongelmiin ja niihin tartutaan urheiluvalmentamisesta tutuilla metodeilla. Kahden ison toimijan yhdistyminen mahdollistaa keskisuomaisten yritysten yhteisen joukkuepelin viemisen ihan uudelle tasolle”, kertoo Hirvi.

Keski-Suomen kauppakamarilla on pitkä historia johtamiskoulutusten järjestämisestä. Yhteistyö JYPin kanssa tarjoaa seuraavan kahden vuoden aikana mahdollisuuden tuoda täysin uudenlaisen koulutussarjan kauppakamariverkostolle.

”Yritys on monella tavalla kuin joukkue, jonka menestys rakentuu tiimin rakentamisesta, valmentavasta johtamisesta ja kiinnostavan sisällön tarjoamisesta kohdeyleisölle. Niinpä koulutusteemat tulevatkin käsittelemään mm. rekrytointia, motivointia, palkitsemista, yksilön potentiaalin valjastamista ja markkinointia menestyvän joukkueen opein. Toivotamme yhteistyön ilolla tervetulleeksi. Tämä tukee täydellisesti kauppakamarin koulutusten uudistamisen strategiaa”, kertoo Keski-Suomen kauppakamarin koulutuspäällikkö Leena Räisänen.

JYPin visiona on olla jääkiekossa eurooppalainen suurseura. Visiota tukee yhteistyö Kasvu Openin kanssa.

”Yhteistyömme alkaa näyttävästi Kasvu Open Karnevaalissa 25.-26.10. Jyväskylän Paviljongissa. Kasvu Open on Suomen suurin ja vaikuttavin yritysten kasvun sparrausohjelma, joka avaa ikkunan kasvuun ja maailmalle. Nyt haluamme yhdistää voimamme ja oppia toistemme verkostoista”, kiteyttää Keski-Suomen kauppakamarin ja Kasvu Open Oy:n toimitusjohtaja Uljas Valkeinen.