Jyväskylä-Helsinki-väliset lennot jatkuvat

Valtio takaa Jyväskylä-Helsinki-välisten lentojen jatkuvuuden myös elokuun 2022 loppuun.

”Hallituksen budjettiesityksessä tehty linjaus mahdollistaa lentoliikenteen turvaamisen myös vuodenvaihteen jälkeen”, kiittelee Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen.

Hiltunen kiittelee yhteistyötä neljän muun maakuntakentän kanssa, jotka ovat olleet aktiivisia lentoliikenteen edistämisessä. Sen lisäksi keskisuomalaisilla hallituspuolueiden kansanedustajilla on ollut merkittävä rooli.

”Vaikuttamistyöllä on merkitystä. Yhteistyö ansaitsee ison kiitoksen ja sen ansiosta olemme nyt tässä”, Hiltunen toteaa.

Keski-Suomen kauppakamarin mukaan lentojen jatkuminen on tärkeää Keski-Suomen saavutettavuuden ja vientiyritysten kansainvälisen kilpailukyvyn kannalta. Keskisuomalaistenkin yritysten päästävä kiinni globaaliin markkinaan.

”Päätös lentoyhteyden jatkumisesta mahdollistaa sen, että keskisuomalaiset viennin ammattilaiset pääsevät kisaamaan kansainvälisille markkinoille. Iso kakku monella toimialalla jaetaan lähiaikoina ja -vuosina”, Hiltunen sanoo.

Jyväskylä-Helsinki-väliä liikennöi virolainen Nyxair, joka jatkanee lentoja ensi vuonnakin, sillä optio jatkolennoista on kirjattu nykyiseen sopimukseen.

Lisätietoja:

Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen, p. 040 058 3210 ari.hiltunen@kskauppakamari.fi