Jyväskylän yliopiston teekkarilakki paljastettiin

Teekkariopiskelijat Minea Nupponen ja Eemil Hukkanen esittelevät Jyväskylän uutta teekkarilakkia. Kuva: Petteri Kivimäki

Jyväskylän yliopiston diplomi-insinööriopiskelijat ja informaatioteknologian tiedekunta paljastivat Jyväskylän teekkarilakin Esivappu teekkarihenkeen -tilaisuudessa. Tilaisuudessa juhlistettiin syksyllä alkanutta diplomi-insinöörikoulutusta muun muassa teekkarijäynän ja tutkimustietoiskujen muodossa.

Jyväskylän yliopisto, informaatioteknologian tiedekunta ja Keski-Suomen kauppakamari järjestivät keskiviikkona 20.4. kiitostilaisuuden yhteistyökumppaneille ja diplomi-insinöörikoulutuksen aloitusta Jyväskylässä tukeneille tahoille.

– Koronarajoitusten poistuessa halusimme kiittää tekniikan koulutuksen hakemisessa, suunnittelussa ja resursoinnissa Jyväskylän yliopistoa tukeneita tahoja yhteisellä teekkarien esivapputapahtumalla. Teekkarilakin paljastus ja tämä yhteinen hetki jatkavat hyvin alkanutta yhteistyötä, kiitteli informaatioteknologian tiedekunnan dekaani Pasi Tyrväinen.

Tilaisuudessa julkistettiin teekkarilakin lisäksi myös Jyväskylän teekkarilakin lakkimerkki. Teekkarilakkimerkki eroaa Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan yleisestä lakkimerkistä siten, että teekkarilakissa ylioppilaskunnan soihtua ympäröivät tiedonjyvät on korvattu teknologian rattaalla.

Tyrväinen on erittäin iloinen, kun syksyllä diplomi-insinöörikoulutuksessa aloittaneet ensimmäisen vuoden opiskelijat laittavat uuden teekkarilakin vappuaattoiltana päähänsä ja muuttuvat samalla fukseista teekkareiksi.

Tilaisuuden osallistujat pääsivät myös osaksi ensimmäistä Jyväskylän diplomi-insinööriopiskelijoiden toteuttamaa teekkarijäynää, kun opiskelijat keräsivät yleisöltä dataa tekniikan koulutusta ohjaavan tekoälyn rakentamiseen.

Tilaisuudessa olivat puhumassa Pasi Tyrväisen lisäksi myös yliopiston rehtori Keijo Hämäläinen, professori Pekka Abrahamsson, työelämäprofessori Tapio Frantti ja apulaisprofessori Ilkka Pölönen. Kauppakamarin puolesta tilaisuudessa puhui Anssi Kuoppala.