Kasvu Open Oy ja Jyväskylän Messut Oy yhteistyöhön

Kasvu Open Oy ja Jyväskylän Messut Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen Kasvu Open Karnevaalin järjestämisestä. Osapuolien tavoitteena on kasvattaa Kasvu Open Karnevaalista Jyväskylän Paviljongissa Suomen paras kasvuyritysten verkostoitumistapahtuma.

Yhteistyösopimus on tehty vuosille 2017-2019 ja se sisältää lisäksi optiot vuosille 2020-2021. Tapahtuman järjestelyt ovat parhaillaan käynnissä.

Kasvu Open on Suomen suurin pk-yritysten kasvun sparrausohjelma, jonka Kasvu Open Karnevaali vuosittain lokakuussa huipentaa. Kaksipäiväinen verkostotapahtuma yhdistää Suomen lupaavimmat kasvuyritykset ja vuosien varrella tuhansiin ihmisiin karttuneen kasvuyritysverkoston. Kokonaisuutena tapahtuma on yhdistelmä messuja, seminaaria, työtä, huvia, iltajuhlaa ja kasvuyrityskilpailua, sillä tilaisuudessa valitaan kasvunäkymiltään lupaavimmat yritykset Start Again- ja Startup -sarjoissa.

Tilaisuudessa jaetaan kolmannen kerran myös Suomen Kasvupalkinto.

”Vuonna 2017 Kasvu Open kasvaa suuremmaksi kuin koskaan aikaisemmin. Kasvu Open Oy vastaa edelleen Suomen suurimmasta ja tehokkaimmasta yritysten kasvun sparrausohjelmasta ja kilpailusta, jossa valitaan parhaan kasvupotentiaalin omaavat yritykset. Halusimme rinnallemme kumppanin, jolla on riittävät resurssit ja osaaminen yhdessä meidän kanssamme kehittää Kasvu Open Karnevaalista Suomen paras kasvuyritysten verkostotapahtuma,” sanoo Kasvu Open Oy:n toimitusjohtaja Uljas Valkeinen.

”Jyväskylän Messut on Suomen elämyksellisin ja tuloksellisin kohtaamispaikka. Tarjoamme parhaita asiakaskokemuksia suurella sydämellä jokaiselle asiakkaalle joka päivä. Siksi kemiamme kohtasivat Kasvu Open Oy:n henkilökunnan kanssa nopeasti ja huomasimme, että yhdessä tehden voimme varmistaa sen, että Kasvu Open Karnevaalista kasvaa juuri se tärkein kasvuyritysten verkostotapahtuma, jota satavuotias Suomi tarvitsee tänään ja huomenna,” sanoo Jyväskylän Messut Oy:n toimitusjohtaja Juha Rahko.

Konseptiin pieniä muutoksia

Kasvu Open Karnevaali järjestetään aikaisempien vuosien tapaan kaksipäiväisenä 25.- 26.10. Konsepti muuttuu kuitenkin vuodesta 2016 siten, että tapahtuman ensimmäinen päivä (keskiviikko 25.10.) on ensisijaisesti yritysten ja kumppaneiden päivä. Tuolloin sparrataan vielä kerran Kasvu Openiin kaudelle 2017 osallistuneiden yritysten parhaimmisto, eli 100 finalistia. Torstai (26.10.) on avoin isolle yleisölle ja jatkuu myöhään yöhön saakka iltajuhlan muodossa. Kasvu Open Oy vastaa Kasvu Open -ohjelmaan kuuluvasta sparrausprosessista ja valtakunnallisesta finaalista. Jyväskylän Messut Oy puolestaan toimii Karnevaalin tuottajana yhteistyössä Kasvu Openin kanssa.

Kasvu Open Karnevaali ylsi viime vuonna kävijäennätykseensä eli 1800 kävijään.

”Ensisijaisena tavoitteena ei ole kasvattaa kävijämäärää, vaan taata onnistunut ja inspiroiva verkostoitumistapahtuma laajalle verkostollemme”, Valkeinen sanoo.

Lisätietoja

Uljas Valkeinen, toimitusjohtaja Kasvu Open Oy, p. 050 5688555 uljas.valkeinen@kauppakamari.fi

Juha Rahko, toimitusjohtaja Jyväskylän Messut Oy, p. 0500 499 964, juha.rahko@jklmessut.fi

Vesa Pohjonen, myyntijohtaja, Jyväskylän Messut Oy, 050 325 7636, vesa.pohjonen@jklmessut.fi

Kasvu Open auttaa suomalaisia kasvunnälkäisiä pk-yrityksiä kasvamaan yrityksen koosta tai iästä riippumatta. Vuonna 2017 tavoitteena on antaa maksutta sparrausta 450 yritykselle yli tuhannen asiantuntijan voimin 27 Kasvupolulla. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2017, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.
----------

Jyväskylän Messut Oy tuottaa ainutlaatuisia tapahtumia Jyväskylässä, tapahtumakeskus Paviljongissa. Tavoitteena on luoda tapahtumissamme asiakaskokemus joka jättää muistijäljen. Tunne on mukana myös liiketoiminnassamme. Meillä on tapahtumakokemusta yhteensä yli 100-vuotta.
----------
Kasvu Openin mahdollistavat sadat alueelliset kumppanit eri puolilta maata sekä valtakunnalliset kumppanit Nordea, Finnvera, Technopolis, Varma, If, Sitra, Team Finland, Isku, Grano, Jyväs-Caravan, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Avance/Johtamiskoulutus, Jyväskylän yliopisto, Jyväskylän kaupunki, Jyväskylän Messut ja Keski-Suomen Liitto.

www.kasvuopen.fi

www.jklmessut.fi