#kasvunmaakuntaryhmän jäsenet on valittu – puheenjohtajaksi Tapani Mattila

Keski-Suomen #kasvunmaakuntaryhmän jäsenten valinta on tehty. Hakijoita oli yhteensä 41 henkilöä Keski-Suomen 6:sta eri kunnasta. Hakijoista naisia oli 11 ja miehiä 30. #kasvunmaakuntaryhmään valittiin kaikkiaan 10 jäsentä

”Esitimme yhdessä elokuussa Yrittäjien ja kauppakamarin Eloseminaarissa, että perustaisimme yhteisen #kasvunmaakuntaryhmän. Tämän ryhmän tehtävänä on tehdä rohkeita avauksia ja kokeiluja pk-yritysten kasvun tukemiseen Keski-Suomessa", kertovat Keski-Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Sanna-Mari Hynninen ja kauppakamarin toimitusjohtaja Uljas Valkeinen.

Puheenjohtajana #kasvunmaakuntaryhmässä tulee toimimaan maakuntajohtaja Tapani Mattila, Keski-Suomen liitosta ja varapuheenjohtajana ylijohtaja Pasi Patrikainen, Keski-Suomen ELY-keskuksesta. Keski-Suomen Yrittäjiä #kasvunmaakuntaryhmässä edustaa yrittäjä/kehitysjohtaja Kati Rauhaniemi, Dot Oy/Vastavirta Oy, teollisuusneuvos, senior advisor Jorma Nokkala, Nokka-yhtiöt, yrittäjä Juha Harju, Growthsetters Oy ja hallitusammattilainen ja sijoittaja Maarit Heikkinen. Keski-Suomen kauppakamarin edustajat ovat toimitusjohtaja Pasi Sorri, Keski-Suomen Op, toimitusjohtaja Sami Kettunen, Mediataivas Oy, toimitusjohtaja Matti Härkönen, Kasvun Roihu Oy ja hallituksen pj Kari Nieminen, SopValm Oy / Energent Oy.

”Juuri valittu #kasvunmaakuntaryhmä koostuu kokeneista liike-elämän ammattilaisista. Koska mukana on myös ELY-keskus ja Keski-Suomen liitto niin on hyvä mahdollisuus tehdä yhteistyötä. Odotan #kasvunmaakuntaryhmältä raikkaita ja täysin uudenlaisia ehdotuksia, joita voidaan työstää koko Keski-Suomen alueella”, kommentoi Valtra Oy:n toimitusjohtaja ja Keski-Suomen kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Jari Rautjärvi.

”On hienoa saada lisää rohkeita yrittäjiä ja liike-elämän ammattilaisia mukaan maakunnan kehittämiseen. Keski-Suomessa on yhteistyöllä saatu perinteisesti aikaan paljon hyviä tuloksia. Vain jatkuvalla kehittämistyöllä pystymme luomaan kasvua ja menestystarinoita myös jatkossa. Rakenteiden ja palveluiden uudistuessa pääsemme toivottavasti rakentamaan uusia kokeiluja julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä. Tämän vuoksi #kasvunmaakuntaryhmään valittiin laajasti eri yrittäjyyden alojen edustajia”, summaa Keski-Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Petri Salminen.

Haku oli avoinna syyskuun lopusta lokakuun puoleen väliin. Hakijoita tavoiteltiin sähköpostiviesteillä Keski-Suomen Yrittäjien sekä Keski-Suomen kauppakamarin jäsenistölle sekä sosiaalisessa mediassa.

Lisätiedot:

Uljas Valkeinen Sanna-Mari Hynninen