Kauppakamarilta opas yritysten kyberturvallisuuteen

Kansainvälinen kauppakamari ICC vastaa yritysten tiedontarpeeseen kyberturvallisuudesta julkaisemalla kansainvälisten yritysasiantuntijoiden voimin laaditun ICC Cyber Security Guide for Business -oppaan.

ICC Cyber Security Guide for Business -opas luo yleisen kuvan yritysten muuttuvasta toimintaympäristöstä digitaalisen liiketoiminnan laajentuessa. Sen jälkeen se listaa keskeiset toimintaperiaatteet ja niiden vaatimat käytännön toimet. Opas sisältää myös itsearviointitestin, jolla yritys voi arvioida onnistumistaan kyberturvallisuudessa.

“Tuore ICC Cyber Security Guide on käytännön työkalu tarkistaa, onko yrityksen kyberturvallisuus kunnossa. Se sopii myös suomalaisyritysten käyttöön yrityskoosta riippumatta”, muistuttaa Kansainvälisen kauppakamarin ICC Digital Economy -komission varapuheenjohtaja, Nokian johtaja Kaisa Olkkonen.

ICC Cyber Security Guide for Business julkaistaan 16.4.2015 Hollannin Haagissa alan julkiset ja yksityiset osaajat yhteenkokoavan Global Conference for Cyberspace -tapahtuman yhteydessä. ICC-opas käännetään englannin lisäksi useilla kielille. Kirjallisen julkaisun ohella oppaaseen voi tutustua sähköisen palveluna osoitteessa: www.iccwbo.org/cybersecurity

ICC Cyber Security Guide for Business -opas (pdf)

ICC Cyber Guide in brief (esitys pdf:nä)