Kauppakamarin vuoden 2020 aktiivisin valiokunta on Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunta

Kuva Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunnan kokouksesta aikaa ennen koronaa.

Juniorikilta valitsee vuosittain kauppakamarin aktiivisimman valiokunnan. Syyskokouksessa 1.12.2020 Vuoden 2020 aktiivisimpana valiokuntana palkittiin Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunta. Vuoden aikana Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunnassa on työstetty aiheita ajankohtaisesta koronatilanteesta aina kasvun ja kansainvälistymisen mahdollisuuksiin.

”Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunnassa on ollut innostunut ilmapiiri ja tekemisen meininki läpi vuoden. Valiokunnan työskentelyä on johdettu linjakkaasti ja jäseniä osallistavasti”, kuvailee Juniorikillan puheenjohtaja Marja Heinistö.

Perusteluna valinnalle oli myös uutena kokonaisuutena valiokunnassa aloitettu Kasvuntahto-mentorointiohjelma, joka edistää alueen yritysten kasvua ja kansainvälistymistä. Ohjelman avulla Keski-Suomen kauppakamarin toimintaa tehtiin näkyväksi myös sidosryhmille.

Yhdeksän kuukauden mittaisessa mentorointiohjelmassa on mukana 11 paria. Maksuton ohjelma alkoi syyskuussa 2020, ja päättyy toukokuussa 2021. Valiokunnan jäsenet haluavat ohjelman avulla rohkaista kasvuhaluisia yrityksiä tavoitteelliseen kasvuun ja kansainvälistymiseen sekä tukea tavoitteissa onnistumista.

”Kiitos Juniorikillalle tunnustuksesta. Kiitos myös valiokuntalaisille, jotka ovat tehneet kovasti töitä yritysten kasvun tueksi ja edistämiseksi”, kiittelee Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunnan puheenjohtaja Suvi Metsola.

Vuoden juniorikiltalainen

Syyskokouksessa julkistettiin myös vuoden juniorikiltalainen. Vuoden 2020 juniorikiltalaisena palkittiin Kalle Jokinen.

”Kalle on luonut hyvää henkeä juniorikillassa sekä aktiivisesti viestinyt kauppakamarin valiokuntatyöstä verkostoille”, Heinistö kiittelee.

Juniorikilta on kauppakamarin valiokunta, joka koostuu aktiivisista ja ansioituneista nuorkauppakamarilaisista. Juniorikillan jäsenyys on kaksivuotinen tehtävä, ja kukin juniorikiltalainen toimii kauppakamarin valiokunnissa juniorijäsenen mandaatilla. Tavoitteena on mahdollistaa nuorkauppakamarin jäsenille oppiminen kokeneilta yritysjohtajilta ja samalla tuoda tulevaisuuden tekijöiden näkemykset tämän päivän elinkeinoelämän kehittämiseen.