Keski-Suomen Kasvupolku®: Potentiaalisimmat kasvuyritykset ovat Taikuri Ravintolat Oy ja Inweb Oy

Keski-Suomen Kasvupolun kaksi potentiaalisinta kasvuyritystä ovat jyväskyläläinen Taikuri Ravintolat Oy ja saarijärveläinen Inweb Oy.

Tuomariston arviointi- ja valintakriteerit potentiaalisimpien yritysten valintaan olivat: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla.

Taikuri Ravintolat Oy on fast casual -ravintolaketju, jossa asiakkaalle valmistetaan ruoka-annos mukaan tai paikan päällä nautittavaksi. Taikuri arvostaa huolella valittuja ja paikallisia raaka-aineita ja ekologisuutta.

Tuomaristo kehui yrityksen vahvaa tiimiä. Ravitsemusmarkkinaan mahtuu hyvin mukaan laatukonseptilla. Taikuri on rohkea uudistuja paljon kilpaillulla toimialalla. Tuomariston lisäksi moni sparraaja on nostanut yrityksen potentiaaliseksi kasvajaksi.

Inweb Oy on keskittynyt tuottamaan kestäviä, mittatarkkoja ja kustannustehokkaita 3D-tulostettuja muoviratkaisuja teollisuuden tarpeisiin. 3D-tulostamalla on mahdollista tehdä kappaleita, jotka ennen olivat haastavia ja kalliita valmistaa.

Tuomaristo arvosti yrityksen innovatiivista tapaa yhdistää raaka-aine ja teknologia kasvavalla toimialalla. Sparraajien huomioiden mukaan immateriaalioikeuksista on huolehdittu ja onnistuessaan Inwebin kasvunmahdollisuudet ovat vahvat.

Kasvupolun tuomaristo, kumppanit ja osallistujat

Keski-Suomen Kasvupolun tuomariston kokoonpano:

• Markku Rautiainen, Äänekosken kaupunki
  • Janne Taavitsainen, Kehittämisyhtiö Karstulanseutu
  • Emilia Koikkalainen, Keurusseudun Yrittäjät ja Koskenpään Huopatehdas Oy
  • Aki Pohjola, Grants Funding Oy

Keski-Suomen Kasvupolulla mukana ovat Kasvupolkukumppanit Keski-Suomen Yrittäjät, Saarijärven kaupunki, Kehittämisyhtiö Karstulanseutu, Kehittämisyhtiö Keulink, Äänekosken kaupunki, Laukaan kunta, Keski-Suomen liitto, Keski-Suomen kauppakamari sekä Jämsek.

Kasvupolun maksuttomaan sparraukseen osallistuivat myös Black Bruin Oy, Burnit Solutions Oy, eLyly Oy, JHS-Kiinteistöt Oy, Knokkon Textiles Company Oy, Kokon Puutarha Oy, Loigoa Oy, Shareway Oy, Somotec Oy, Streamize Oy, TicketWay Ltd Oy, Vehkoon Asunnot Oy ja WINLAW GROUP Oy.

Kohti Kasvu Open Karnevaalia

Potentiaalisimmat yritykset etenevät automaattisesti Kasvu Open kauden 2020 TOP 60 -finalistijoukkoon. Finalistiintolat Oy ja Int saavat kolmannen sparrauspäivän syksyllä 2020. Kasvuyritystapahtuma Kasvu Open Karnevaalin 27.-29.10.2020 yhteydessä finalistijoukosta valitaan kauden TOP 10 ja voittajat. TOP 10- ja voittajavalinnat tekee Kasvu Openin valtakunnallinen tuomaristo.