Keski-Suomen kauppakamari istutti puulajipuiston 85-juhlavuoden kunniaksi

Karstulaan istutettiin kaksi vuotta sitten tuhoutuneen metsän tilalle jalopuista koostuva puulajipuisto. Keski-Suomen kauppakamarin lisäksi tempauksessa mukana oli Finn-Savotta Oy. Tempaus oli osa Keski-Suomen kauppakamarin 85-juhlavuotta ja oli yksi hyvistä teoista Keski-Suomelle

Keski-Suomen kauppakamari tempaisi 85-juhlavuoden kunniaksi myös luonnon hyväksi. Kauppakamarin henkilökunta yhdessä Finn-Savotta Oy:n kanssa istutti noin 150 puuntaimesta puulajipuiston myrskyssä tuhoutuneen metsän tilalle Karstulaan.

85-juhlavuotenaan Keski-Suomen kauppakamari tekee erilaisia hyviä tekoja Keski-Suomen hyväksi. Idea puiden istuttamiseen lähti kasvusta, joka on yksi Keski-Suomen kauppakamarin vaikuttamissuunnitelman neljästä kärkiteemasta. Sitä viedään käytäntöön toteuttamalla vuotuista valtakunnallista yritysten kasvun sparrauskilpailua Kasvu Openia.

”Puuntaimien istutus oli yksi hyvä teko 85-vuotiaan kauppakamarin kunniaksi ja Keski-Suomen hyväksi. Lisää hyviä tekoja on luvassa Kasvun Karnevaalissa lokakuussa, kun tarjoamme vähintään 60 harjoittelupaikkaa ammattikorkeakouluopiskelijoille. Karnevaali on kaikille avoin Kasvu Open -vuoden huipennustapahtuma, jossa jokainen pääsee tukemaan suomalaista kasvuyrittäjyyttä ja innostumaan kasvusta, joten kannustan kaikkia mukaan talkoisiin”, kertoi Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Uljas Valkeinen.

Puulajipuisto päätettiin istuttaa Karstulaan kaksi vuotta sitten myrskyssä tuhoutuneen metsän paikalle. Istutettaviin puuntaimiin lukeutui 46 erilaista puulajia, muun muassa lehtikuusia, koivun eri lajikkeita, tuomi, haapa ja tervaleppä. Hieman erikoisempi istutettava puulaji oli esimerkiksi palsamipoppeli. Puulajipuisto soveltuu tulevaisuudessa myös oppimisympäristöksi puiden tunnistamiseen esimerkiksi partiolaisille.

Tempausta toteuttamassa olivat Keski-Suomen kauppakamari ja 60-vuotias Finn-Savotta Oy. Finn-Savotta on karstulalainen laadukkaita retkeilytarvikkeita, muun muassa reppuja 10 vuoden takuulla valmistava yritys.