Keski-Suomen kauppakamari lahjoittaa stipendejä Keski-Suomen koulujen 9.-luokkalaisille

Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen. Kuva: Matias Ulfves

Keski-Suomen kauppakamari on aloittanut uuden perinteen, jossa se lahjoittaa jokaiselle Keski-Suomen yläkoululle yhden stipendin jaettavaksi 9.-luokkalaiselle nuorelle. Stipendi myönnetään oppilaalle, joka on osoittanut poikkeuksellista kiinnostusta talous- ja yhteiskunnallisiin asioihin.

Keski-Suomen kauppakamari myöntää stipendin 9.-luokkalaiselle, joka on osoittanut poikkeuksellista kiinnostusta talous- ja yhteiskunnallisiin asioihin. Stipendin saaja on ollut aktiivinen osallistuja, ja hän on huomioinut muut toiminnassaan. Lisäksi hän on osoittanut kehittymistä näissä asioissa.

"Olemme erittäin ylpeitä voidessamme tukea aktiivisia nuoria, ja tämä stipendi on tunnustus heille ahkerasta työstään", sanoo Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen.

Uudella perinteellä Keski-Suomen kauppakamari haluaa lisätä nuorten kiinnostusta talous- ja yhteiskunnallisiin asioihin.

”Näiden asioiden esilläolo on kuitenkin jokapäiväistä ja niiden ymmärtäminen, niistä keskusteleminen, väittely ja kyseenalaistaminen olisi suotavaa ja mielestäni hedelmällistä jo yläkouluikäisenä”, Hiltunen sanoo.

100 euron stipendejä jaetaan 41 kappaletta, yksi kullekin Keski-Suomen yläkoulun 9.-luokkalaiselle. Valinnan stipendin saajaksi tekee kukin koulu.

Lisätietoja

​​​​​​​Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen, p. 040 058 3210 ari.hiltunen@kskauppakamari.fi