Keski-Suomen kauppakamari mukana Nuoret keskelle hyvää -haastekampanjassa

Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen (vasemmalla) ja Nuorten Suomi ry:n projektikoordinaattori Ville Peltoniemi kättelivät Keski-Suomen kauppakamarin Nuoret keskelle hyvää -sitoumuksen merkiksi. Kuva: Viivi Sakkara

Olemme mukana Nuoret keskelle hyvää -haastekampanjassa! Nuorten Suomi haastaa keskisuomalaisia organisaatioita kertomaan, mitä he nuorten eduksi tekevät tällä hetkellä sekä mitä uutta hyvää he sitoutuvat tekemään jatkossa. Keski-Suomen kauppakamari sitoutuu kannustamaan alueen yrityksiä tarjoamaan nuorille työharjoittelu- ja kesätyöpaikkoja, joissa nuorille tarjotaan turvallinen, opettava sekä osallistava kokemus työelämästä. Pidetään nuoret maakunnassamme – haastamme myös teidät mukaan! Mitä tekoja nuorten hyväksi organisaationne tekee tai voisi tehdä? Kerro siitä muille!

Nuoret keskelle hyvää -haastekampanja haastaa keskisuomalaiset organisaatiot tekemään yhä enemmän nuorten hyvinvoinnin ja samalla koko maakunnan tulevaisuuden eteen.

Keski-Suomen jatkuvuuden ja elinvoiman kannalta on tärkeää, että jokainen nuori voi hyvin ja löytäisi oman potentiaalinsa. Nuoret tarvitsevatkin inhimillisiä kohtaamisia, sopivasti tukea ja paljon kannustusta aikuisilta sekä mahdollisuuksia päästä mukaan tekemään ja osallistumaan sellaisina kuin ovat. Kaikki voivat kantaa kortensa kekoon ja tukea nuoria omalle organisaatiolle luontaisella tavalla. Mikä on teidän tapanne?

Kampanja kokoaa sitoumuksiksi tiedot siitä, miten keskisuomalaiset organisaatiot huomioivat toiminnassaan nuoret jo nyt sekä mitä uutta he lupaavat tehdä jatkossa. Sitoumuksista viestitään myös nuorille, jotta he näkevät kuinka paljon heille on tarjolla toimintaa, palveluita, tukea ja erilaisia käden ojennuksia – ja että Keski-Suomessa nuorista välitetään.

Kutsutaan siis Nuoret keskelle hyvää!

Nuoret keskelle hyvää -hanke on Keski-Suomen liiton rahoittama.

Keski-Suomen kauppakamari mukana haastekampanjassa

Keski-Suomen kauppakamari sitoutuu kannustamaan alueen yrityksiä ja organisaatioita tarjoamaan nuorille työharjoittelu- ja kesätyöpaikkoja, joissa nuorille tarjotaan turvallinen, opettava sekä osallistava kokemus työelämästä. Ensimmäisillä kesätyö- ja harjoittelukokemuksilla on merkittävä vaikutus siihen, miten suhtaudumme työelämään. Hyvä kokemus paitsi kerrotaan eteenpäin, myös saa mahdollisesti palaamaan myöhemmin töihin kyseiseen organisaatioon. Pidetään nuoret maakunnassamme!

Lisäksi järjestämme TekijäKS-viikon, jolla alueen työmahdollisuuksia tehdään nuorille tutuiksi eri tavoin sekä opoinfon. Tähän mennessä olemme jo tarjonneet nuorille projektiopintoja, opinnäytetyömahdollisuuksia ja työharjoitteluja sekä olleet keräämässä lahjoitusta tänne saapuneille ukrainalaisperheille.