Keskuskauppakamarin ansioristi Jari Eloselle

Keskuskauppakamarin ansioristi luovutettiin Jari Eloselle 15.6.2021. Kuvassa vasemmalta alkaen Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtaja, kauppaneuvos Antti Määttä, Elonen Oy Leipomon toimitusjohtaja Jari Elonen ja Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen.

Keskuskauppakamari on myöntänyt kauppakamarin ansioristin Elonen Oy Leipomon toimitusjohtaja Jari Eloselle pitkäjänteisestä työstään Keski-Suomen hyväksi. Kyseessä on historian toinen Keski-Suomeen myönnetty kauppakamarin ansioristi. Ansioristi myönnettiin Keski-Suomen kauppakamarin esityksestä.

Keskuskauppakamari voi myöntää maan elinkeinoelämän tunnustuksena kauppakamarin ansioristin ansiokkaasta toiminnasta kauppakamarissa tai Keskuskauppakamarissa. Ansioristi voidaan myöntää myös muutoin ansiokkaasta kauppakamarin toiminta-alueen tai koko maan elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittämisestä.

Ansioristi myönnettiin 1.2.2021. Koronan vuoksi luovutustilaisuus pidettiin ja ansioristi luovutettiin Jari Eloselle 15.6.2021.

Toimitusjohtaja Jari Elonen on toiminut pitkään ja ansiokkaasti luottamushenkilönä Keski-Suomen kauppakamarissa sekä lukuisissa muissa työryhmissä ja toimielimissä Keski-Suomen alueella sekä valtakunnallisesti. Valtakunnallisista toimista voidaan mainita muun muassa Suomen Leipuriliiton varapuheenjohtajuus sekä puheenjohtajuus monien vuosien ajan. Lisäksi hän on toiminut Suomen Elintarvikeliiton hallituksessa ja työvaliokunnassa 12 vuotta ja siitä viimeiset vuodet varapuheenjohtajana.

”Jari Elonen tunnetaan yhteistyökykyisenä, aktiivisena sekä maakuntaamme eteenpäin vievänä toimijana sekä Jämsän seudulla että koko Keski-Suomessa”, sanoo Keski-Suomen kauppakamarin puheenjohtaja, kauppaneuvos Antti Määttä.

Jari Elonen edustaa paikallista yritystä ja yrittäjyyttä ja on kehittänyt ja kasvattanut perheyhtiötään Elonen Leipomo Oy:tä isänsä jälkeen toimitusjohtajana jo vuosien ajan. Yritys on kasvanut hänen johdollaan valtakunnalliseksi Suomen kolmanneksi suurimmaksi leipomotoimijaksi.

”Jari Elosen työskentely Keski-Suomen kauppakamarissa on ollut vuosien ajan hyvin rakentavaa ja koko maakuntaa kehittävää. Toimissaan hän on ollut aktiivinen sekä hyvän verkoston omaavana tuonut myös voimakkaasti lisäarvoa koko kauppakamarimme toimintaan”, sanoo Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen.

Jari Elosen luottamustoimet Keski-Suomen kauppakamarissa ja Keskuskauppakamarissa:

• 2008-2012 Keski-Suomen kauppakamarin Jämsänjokilaakson paikallisvaliokunnan puheenjohtaja
  • 2012-2014 Keski-Suomen kauppakamarin hallituksen jäsen
  • 2014-2020 Keski-Suomen kauppakamarin hallituksen varapuheenjohtaja
  • 2014-2020 Keskuskauppakamarin valtuuskunnan jäsen

”Päällimmäisenä tunteena tästä huomion osoituksesta on yllättynyt ja hämmennys. Yhteistyö ja vaikuttaminen edunvalvonnassa sekä valtakunnallisesti, toimialalla että Keski-Suomessa on ollut itselle mielekästä ja palkitsevaa. Se, että hyvien yhteistyöverkostojen kautta pääsee vaikuttamaan ja tekemään vastuullisesti yritystoimintaa on minun luonteelleni hyvin luontaista. Asioiden kehittäminen niin omassa yrityksessä kuin yleisellä tasolla vaatii ympärille hyvät ihmiset ja työntekijät. Yhdessä me näitä asioita teemme – vastuullisuus on tänään läsnä kaikkialla! Iso kiitos tästä kuuluu kumppaneille sekä työtekijöillemme niin Kauppakamarissa kuin Elosellakin”, Jari Elonen sanoo.