Kokemuksia Keski-Suomen kauppakamarin jäsenyydestä

Oletko miettinyt Keski-Suomen kauppakamarin jäseneksi liittymistä? Edistämme alueen ja yritysten menestystä ja kasvua. Verkostomme koostuu kaiken kokoisten ja eri alojen yrityksistä ja julkisyhteisöistä. Tarjoamme monipuolisia palveluita menestyksekkääseen liiketoimintaan, ja toimimme Keski-Suomen yritysten äänitorvena yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Lue muiden kokemuksista!

Keski-Suomen kauppakamari jäsenyys kokemuksia

Keski-Suomen kauppakamarin yhtenä tehtävänä on yritysten toimintaympäristöön vaikuttaminen. Kauppakamariverkoston kautta pääset myös verkostoitumaan muiden alueen yritysedustajien ja päättäjien kanssa.

”Liityin jäseneksi kauppakamarin aseman ja laajemman vaikuttamisen takia”

”Pääsyy kauppakamarin toimintaan liittymisessä oli se, että pääsee tutustumaan toisiin yrittäjiin, siis teihin tyyppeihin”

”Liityin jäseneksi verkostoitumisen takia. Kuulen mielelläni tarinoita ja olen mielelläni mukana tekemässä niitä”

”Suvun historiaa kauppakamarista on 1930-luvulta asti, joten koin tarpeelliseksi liittyä itsekin jäseneksi”

”On hienoa, että saan olla myös Matkailuhallituksessa mukana. Verkostoituminen on kova sana”

Ari Taivalsaari Oy liittyi kauppakamarin jäseneksi, sillä se kokee kauppakamarin vaikuttamistyön tärkeäksi. Tarkoituksena on myös hyödyntää kauppakamarin tarjoamia koulutuksia ja verkostoja.

”On tärkeää, että maakunta pärjää ja keskusta pysyy elinvoimaisena. Kauppakamari tekee siinä merkityksellistä työtä”, Ari Taivalsaari toteaa.

Koulutukset ja tilaisuudet

Keski-Suomen kauppakamarin koulutukset ja tilaisuudet saavat myös kiitosta. Koulutustemme palautteiden keskiarvo osallistujilta oli viime vuonna 4,5 asteikolla 1-5. Teemoina ovat mm. johtaminen, talous, myynti ja kansainvälistyminen.

”Keski-Suomen johtajaverkosto on ylittänyt odotukset. Johtajan paikka on yksinäinen, minkä vuoksi verkostoituminen on erittäin tärkeää”

”Laaja koulutustarjonta vahvisti tunnetta siitä, että tuli tehtyä oikea päätös liittyä jäseneksi”

”Liityin jäseneksi hyvän koulutustarjonnan ansiosta.”

”Keski-Suomen kauppakamarin koulutukset ovat laadukkaita ja keskittyvät hyvin sisältöön. Suosittelen kauppakamarin koulutuksia muillekin”

”HHJ-kurssi antoi hyvät eväät yrityksen strategiseen suunnitteluun hallitustyöskentelyn kautta. Ymmärrys hallituksen merkityksestä pk-yrityksessä kasvoi ja päätös omien yritysten hallituksen kokoonpanosta selkiytyi. Voin lämpimästi suositella kurssia kaikille oman organisaation kehittämisestä ja hallitustyöstä kiinnostuneille”

Kauppakamarit avaavat ovia kansainvälisille markkinoille

Kauppakamarit myöntävät yrityksille ulkomaankaupan asiakirjoja, kuten Euroopan unionin yleisiä alkuperätodistuksia, ATA carnet-tulliasiakirjoja, kauppalaskujen vahvistuksia sekä Force Majeure ja muita erityistodistuksia kaupan osapuolten ja vientimaan viranomaisten vaatimuksiin. ​Kauppakamarin asema asiakirjojen vahvistajana on tunnustettu maailmanlaajuisesti.

”Haluan välittää erityiskiitokset avuliaille ja supernopeille Keski-Suomen kauppakamarin ATA carnet-vastaaville. Heiltä saan vastaukset erilaisiin kyselyihin nopeasti. Ja jos joskus tarvitaan ATA carnet’ta pikaprojekteihin, se onnistuu aina nopeasti ja sujuvasti”, Pia Asikainen, VRT Finland

”Kiitos tuhannesti! Kehuin jo kollegoillekin, että teiltä saa kyllä aina tosi hyvää ja nopeaa palvelua. Ihan mahtavaa!

Jäsenenä saat myös tietoa ja neuvontaa

Välitämme jäsenillemme tietoa yritystoimintaan vaikuttavista asioista, joista yritysten on oltava tietoisia. Näin voit kiireisenä yritysjohtajana huoletta keskittyä oman liiketoiminnan pyörittämiseen. Jäsenenä voit myös hyödyntää maksutonta neuvontaa muun muassa laki-, talous-, vero-, työsuhde- ja GDPR-asioissa.

”Kauppakamarin jäsenyys on loistava väylä saada tietoa – kansainvälisestikin” Hans-Peter Siefen, Co-Founder & Group CEO, Nordic Business Group Oy

Jäsenenä saat halutessasi myös näkyvyyttä julkaisuissamme ja somekanavissamme.

Muuta saamaamme palautetta:

”Olen erittäin tyytyväinen jäsenyyteen jo tässä vaiheessa!”

”On ihana olla mukana”

”Uskon, että kauppakamari pystyy tarjoamaan meille tarvittavia palveluita”

Älä enää epäröi, vaan liity kasvavaan elinkeinoelämän verkostoon:

kskauppakamari.fi/jasenyys