Kokemuksia.fi pokkasi kauppakamarin Vuoden digitalisaatioteko -palkinnon

Autenttisilla asiakas- ja työntekijätarinoilla kasvu-uralle ponnistanut Kokemuksia.fi palkittiin Vuoden 2018 digitalisaatioteko -palkinnolla. Seuraavaksi yritys aikoo valloittaa kansainvälisiä markkinoita digitalisaation siivittämänä.

Kokemuksia.fi:n toimitusjohtaja Johannes Karjula (vas.) oli otettu Vuoden digitalisaatioteko -palkinnosta, jonka kävivät luovuttamassa Keski-Suomen kauppakamarin Digitalisaatio ja uusi liiketoiminta -valiokunnan puheenjohtaja Kari Aho ja kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen.

Uudella palkintoperinteellä Keski-Suomen kauppakamari haluaa nostaa esiin keskisuomalaisia yrityksiä, jotka ovat ottaneet digitalisaation haltuun menestyksekkäästi.

”Tämä on keskisuomalaisittain paras tunnustus, jonka yritys voi saada. On hienoa, että jopa maailman mittakaavassa ainutlaatuinen konseptimme on huomattu täälläkin. Olemme iloisia ja otettuja palkinnosta”, Kokemuksia.fi:n toimitusjohtaja Johannes Karjula hymyilee.

Vuoden digitalisaatioteko -palkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa. Idean taustalla on Keski-Suomen kauppakamarin Digitalisaatio ja uusi liiketoiminta -valiokunta.

”Lanseerasimme palkinnon, sillä yritykset digitalisoituvat vauhdilla myös Keski-Suomessa. Kauppakamari haluaakin nyt palkita vuosittain yhden paikallisen yrityksen tai toimijan, joka on ansiokkaasti hyödyntänyt digitalisaatiota liiketoiminnassaan tai auttanut muita yrityksiä digitalisoitumaan”, valiokunnan puheenjohtaja ja Secapp Oy:n toimitusjohtaja Kari Aho kuvailee.

Valiokunnan jäsenistä koostuva raati perusteli valintaa sillä, että Kokemuksia.fi on onnistunut tuomaan loppuasiakkaiden äänen kuuluviin erinomaisella ja puolueettomalla konseptillaan. Yritys on hyödyntänyt monipuolisesti digitaalisia työkaluja ja rakentanut siten asiakkailleen monikanavaista näkyvyyttä. Digitaalisuutta yritys on hyödyntänyt myös asiakastutkimusten toteuttamisessa, joka on sen uusin aluevaltaus.

Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtaja Ari Hiltunen korostaa, että Jyväskylässä vuonna 2015 perustettu yritys on nostanut vain muutamassa vuodessa asiakas- ja työntekijäkokemusten hyödyntämisen aivan uudelle tasolle ja yhdeksi avaintekijäksi yritysten markkinoinnissa. Samalla yritys on auttanut eri palveluntarjoajia kasvamaan niin Keski-Suomessa kuin kansallisestikin.

”900 yritystä käyttää tai on käyttänyt meidän konseptiamme markkinointinsa ja myyntinsä tukena. Meillä on ollut jo yli 2 000 projektia kaikkiaan 11 eri maassa. Myös työyhteisömme on kasvanut muutamassa vuodessa merkittävästi, ja nyt meillä on Suomessa 44 työntekijää ja lisäksi 20 freelancer-kuvaajaa aina Australiaa myöten”, Karjula kertoo.

Tulevaisuudessa yrityksen kasvusuunnitelmat ovat kovat erityisesti ulkomaan markkinoilla, ja tuoreen brändiuudistuksen myötä Kokemuksia.fi tunnetaan nyt kansainvälisestä Trustmary-brändistään. Jo tällä hetkellä yrityksellä on Suomen eri toimipisteiden lisäksi toimistot Ruotsissa ja Yhdysvalloissa.

Karjula uskoo, että olipa asiakas sitten suomalainen tai yhdysvaltalainen, tämän omakohtainen kokemus tuotteesta tai palvelusta tarinaksi puettuna on monin kerroin tehokkaampi kuin yrityksen mainos tai kylmäsoitto.

”Aidot asiakaskokemukset ovat jokaiselle yritykselle arvokkaita myyntivaltteja, ja rehelliset työntekijätarinat rakentavat parhaiten positiivista työnantajamielikuvaa. Näiden laadukkaaseen toteutukseen panostamme jatkossa myös kansainvälisesti”, Karjula kiteyttää.