09.01.2025 08:59
Parhaat palat löytyvät keskeltä - Keski-Suomen brändi lanseerattiin
Keski-Suomi on omaleimainen ja värikäs. Sen uusi brändi ilmentää ennakkoluulottomasti eteenpäin menevää maakuntaa, jonka juuret nojaavat vahvasti keskisuomalaiseen identiteettiin ja perinteeseen. Brändin pohja on luotu ja sen rakennustyö jatkuu laajalla keskisuomalaisella yhteistyöllä. Keski-Suomen uusi maakuntabrändi julkistettiin keskiviikkona 8. tammikuuta 2025. Tutustu brändiin ja osallistu Parhaat palat löytyvät keskeltä -kuvahaasteeseen!
Maakuntabrändi-hankkeen tavoitteena on kertoa entistä vaikuttavammin Keski-Suomen omaleimaisuudesta ja myönteisistä erottautumistekijöistä. Muista alueista erottautuminen on tärkeää, kun kilpailu osaajista ja asukkaista kovaa.
Brändityöllä on kirkastettu ymmärrystä keskisuomalaisesta identiteetistä. Hankkeessa on määritelty Keski-Suomeen yhteiset viestit, jotka puhuttelevat myös kansainvälisesti.
Työn tuotoksena on laadittu kaikkien keskisuomalaisten toimijoiden käyttöön tarkoitettu brändikäsikirja, johon on koottu Keski-Suomen ja keskisuomalaisuuden tarina, ydinviestit, äänensävy, visuaalinen konseptointi ja muut viestinnän ohjeet.
Brändin lanseeraustilaisuus 8.1.2025 toteutettiin osana Keski-Suomen brändi käyttöön! -hanketta, joka on rahoitettu Keski-Suomen kehittämisrahastosta. Hanketta koordinoi Keski-Suomen liitto ja osarahoittajina ovat Keski-Suomen kauppakamari, Keski-Suomen Yrittäjät, Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän yliopisto.
Mikä keskisuomalainen asia saa sydämesi sykkimään aivan erityisellä lämmöllä? Osallistu kuvahaasteeseen jakamalla kuva tai video Keski-Suomen parhaista paloista!
Keski-Suomi kutsuu kaikkia alueen asukkaita ja ystäviä osallistumaan kuvahaasteeseen, joka juhlistaa maakuntamme monipuolisuutta ja tarinoita. Haasteen myötä haluamme nostaa esiin niitä kohteita ja hetkiä, jotka tekevät Keski-Suomesta ainutlaatuisen. Haasteaika on 8.1.–31.3.2025.
Osallistuminen on helppoa
1. Jaa sosiaalisessa mediassa (Instagram, Facebook tai LinkedIn) hyvällä maulla otettu kuva tai video, joka mielestäsi edustaa Keski-Suomen parhaita paloja.
2. Lisää julkaisuun aihetunnisteet: #KeskiSuomi, #ParhaatPalat sekä #Kunta, #Yritys tai #Yhteisö, jossa kuva on otettu.
3. Halutessasi voit käyttää kuvien päällä valmiita kuvakehyksiä (png), jotka voit ladata käyttöösi Keski-Suomen brändikäsikirjan lopusta.
4. Kuvia voi jakaa yhden tai useampia, ylärajaa jaettujen kuvien määrään ei ole.
5. Keski-Suomen liitto voi uudelleenjakaa #KeskiSuomi ja #ParhaatPalat -tunnisteilla jaettuja kuvia eteenpäin omissa viestintäkanavissaan osana haastekampanjan markkinointia ja viestintää.
Keskisuomalaisia tuotteita ja Parhaat palat löytyvät keskeltä -kehys
Viidelle osallistujalle lahjoitetaan Keski-Suomi-aiheiset tuotesetit. Tuotesettien saajat valitaan satunnaisotannalla julkisilla tileillään aihetunnisteilla #KeskiSuomi ja #ParhaatPalat kuvia tai videoita jakaneiden joukosta Keski-Suomen viikolla ennen Keski-Suomen päivää 18.4. Tuotesetit toimitetaan huhtikuun loppuun mennessä.
Lisäksi yhdelle keskisuomalaiselle kunnalle lahjoitetaan Keski-Suomi-brändin mukainen markkinointikehys. Kehyksen saaja valitaan satunnaisotannalla keskisuomalaisten kuntien joukosta ja kehys toimitetaan kuntaan kesäkuussa 2025. Kunta voi sijoittaa kehyksen kunnan alueella olevaan kohteeseen lainsäädännön sallimissa rajoissa.
Osallistu haasteeseen ja tuo esiin Keski-Suomen parhaita puolia! Tutustu myös Keski-Suomen uuteen maakuntabrändiin brändikäsikirjan verkkosivuilla.
Kuvahaaste toteutetaan osana Keski-Suomen liiton koordinoimaa Keski-Suomen brändi käyttöön! -hanketta. Hanke on rahoitettu Keski-Suomen kehittämisrahastosta.
Lisätiedot:
Jenni Isopahkala viestintäpäällikkö, Keski-Suomen liitto
jenni.isopahkala@keskisuomi.fi
040 640 1994