Paris - North Cape Photo Adventure saapuu Jyväskylään 18.8. - Kaikille avoin Keski-Suomi-aiheinen valokuvauskilpailu tapahtuman yhteydessä

Paris - North Cape Photo Adventure on jo 18. kerran järjestettävä valokuvauskiertue, jonka aikana osanottajat matkaavat joukkueina autoillaan Pariisista Norjan kautta Nordkappiin ja Suomen kautta takaisin Pariisiin. Kiertue alkaa 25. heinäkuuta ja kestää kuukauden. Osallistujat ottavat matkalta valokuvia ja raportoivat matkastaan eri tiedotusvälineille. Kiertueelle on vuosien saatossa osallistunut kuvaajia 17 eri maasta. Tämän kesän kiertueelle arvioidaan osallistuvan noin 80 henkeä eri Keski-Euroopan maista, pääosin Ranskasta. Suomessa yhteistyökumppaneita ovat Jyväskylän ja Helsingin kaupungit.

Valokuvauskiertue pysähtyy tänä vuonna ensimmäistä kertaa Jyväskylässä. Jyväskylän pysähdyksen yhteydessä 18. elokuuta järjestetään myös kaikille paikallisille harrastajille ja ammattilaisille avoin Keski-Suomi-aiheinen valokuvauskilpailu Jyväskylä Photo Trophy. Sekä kansainvälisillä että paikallisilla kuvaajilla on vuorokausi aikaa ottaa kuvia, jotka raati arvioi.

Valokuvauskilpailun aiheena on Keski-Suomi ja erityisesti sen luonto. Kuvia pyydetään seuraavilla teemoilla: Kaupunkilainen elämäntyyli kohtaa luonnon, Jyväskylä liikkeessä, Alvar Aallon pääkaupunki, UNESCOn maailmanperintökohteet, Kansainvälinen Jyväskylä, Lasten seikkailut, Sauna, Maaseudun maisemat ja eläimet, Paikallinen ruoka ja Vesi luonnonelementtinä. Kilpailun säännöt ja ilmoittautumislinkki löytyvät tapahtuman Facebook-sivuilta https://goo.gl/wtvHVG.

Kuvamateriaalia matkailumarkkinointiin

Valokuvauskilpailusta saatuja eriteemaisia valokuvia hyödynnetään myös alueen kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa. Keski-Suomen kauppakamarin Stopover Keski-Suomi -hanke markkinoi Keski-Suomen aluetta ja hankkeessa mukana olevia matkailuyrityksiä kansainvälisille matkanjärjestäjille ja asiakkaille www.visitcentralfinland.com ja www.saunaregion.com sivustojen kautta sekä erilaisissa myyntitapahtumissa Keski-Euroopassa ja Aasiassa. Jyväskylän ammattikorkeakoulun, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun ja Suomen matkailukonsulttien Virtaa vientiin ja verkostoihin -hanke tuottaa kisan kautta kuvamateriaalia erityisesti Keski-Suomen maaseudusta kansainvälisille ja kotimaisille markkinoille. Kuvat tulevat myöhemmin maaseutumatkailun kuvapankkiin niin matkanjärjestäjien kuin mediankin käyttöön.