Suomen positiivisin bisnesseminaari kannustaa kasvuun

Sillä aikaa, kun 80 Kasvu Open -finaaliin valittua kasvuyritystä hiovat bisnesideoitaan asiantuntijoiden sparraamina, yleisö saa oivalluksia maan positiivisimmassa bisnesseminaarissa, Kasvun Karnevaalissa 22.–23. lokakuuta. Sen päätteeksi valitaan vuoden parhaat kasvuyritykset

Kasvun Karnevaalissa äänessä on elinkeinoelämän, politiikan, kansainvälistymisen ja maanpuolustuksen huippunimiä, joita harvemmin näkee lavalla. Karnevaali alkaa 22.10. kello 16 Madventures-kaksikko Riku Rantala ja Tunna Milonoffin esityksellä luovuudesta, yrittäjyydestä ja seikkailusta. Ensimmäisen päivän ilta on varattu verkostoitumiselle vapaammissa merkeissä.

Kasvun Karnevaalissa seurataan Kasvu Open -sparrauskilpailun finalistiyrityksiä. Asiantuntijasparraukessa ja tuomariston edessä olevien yritysten edustajia nähdään myös seminaarilavalla ja heidän tunnelmiaan välitetään yleisölle. Karnevaalin huipentaa Kasvu Open 2015 -palkintojen jako, jossa valitaan vuoden parhaat kasvuyritykset.

– Kasvun Karnevaali herättelee kasvuun, puhuu vankalla kokemuksella ja innostuksella siitä mikä on välttämätöntä ja vie Suomea eteenpäin, kertoo Kasvu Open -johtaja Uljas Valkeinen.

Taistelijoiden talkshow, päättäjien haastamista

– Kasvu Open tarjoaa maksutonta ja vilpitöntä tukea ja asiantuntemusta kasvuyritysten kehittämiseen. Kasvun Karnevaali välittää kasvun nälän ja innostuksen myös seminaariyleisölle, kertoo Perheyritysten liiton toimitusjohtaja Leena Mörttinen.

Hän on haastajana Millä Suomi nousuun -osuudessa, jossa Mörttinen on hiostamassa poliittisia päättäjiä kiperillä kysymyksillä muun muassa Lappset Oy:n hallituksen puheenjohtaja Johanna Ikäheimon, Finnveran liiketoimintajohtaja Katja Keitaanniemen ja Isku Yhtiöiden toimitusjohtaja Arto Tiitisen kanssa.

– Kasvu Openiin osallistuvat yritykset ymmärtävät kilpailun ankaruuden, joka pakottaa yrityksiä jatkuvaan uudistumiseen. Mutta mahtavatko suomalaiset päättäjät ymmärtää, että sama uudistumisen pakko kohdistuu myös suomalaiseen yhteiskuntaan? Mikä on poliittisen päättäjän arvolupaus suomalaisille kasvuyrityksille, kysyy Mörttinen.

Taistelijat -talkshowssa kohtaavat hävittäjälentäjä, ilmavoimien komentaja ja sotatalouspäällikkö Jarmo Lindberg ja Team Fightbackin Pekka Hyysalo.

Hyysalo oli freeskilaskijana Big Airin ja Slopestylen huippunimi ennen vakavaan aivovammaan, toiminta- ja liikuntakyvyn menetykseen johtanutta onnettomuutta. Nyt taistelija on jälleen jaloillaan ja tukee muiden aivovamman saaneiden urheilijoiden kuntoutumista.

– Tarkka suunnitelmallinen työ palkitsee aina. Tuuriakin tarvitaan. Minulle FightBack on taistelua takaisin elämään ja sen eteen olen valmis tekemään työtä. En aio antaa periksi ennen kuin olen saavuttanut tavoitteeni. Tiedän kuinka hauskaa elämä on ja tahdon ottaa siitä kaiken irti, Hyysalo sanoo.

Kasvun Karnevaalin International Round Table -osuudessa tiivistyy tieto, taito, kokemus ja näkemys siitä, kuinka Suomesta ponnistetaan maailmalle. Tässä osuudessa esiintyvät muun muassa Qvantelin perustajiin kuuluva Mahender Nandikonda sekä Alekstra Oy:n perustaja ja suomalais-amerikkalaisen kauppakamarin edustaja Toni Toikka.

Asiaa, aitoutta ja kasvun hengen nostatusta

Kasvu Openin finaalitapahtuma on nyt toista kertaa avoin yleisölle. Viime vuoden seminaari sai kiitollisen palautteen. Tapahtumaa arvioitiin yllättäväksi ja herätteleväksi, innostavaksi ja aidoksi. Asiapitoisuuden, vahvojen näkemysten ja rentouden yhdistelmä antoi yleisölle ajatuksia hyödynnettäväksi omassa työssään.

– Kasvu Open haluaa suomalaisten yritysten onnistuvan ja menestyvän. Kasvun Karnevaali kiteyttää tämän tavoitteen. Tapahtuma nostattaa suomalaista yrittämisen, osaamisen ja yhteen hiileen puhaltamisen henkeä. Se on maan positiivisin bisnesseminaari, sanoo Uljas Valkeinen.

Lisätietoja www.kasvuopen.fi/karnevaali