Työnantajat ja työnhakijat kohtaavat Yritystehtaalla

Ensi viikon perjantaina järjestettävä Rekrytreffit -tapahtuma kokoaa yhteen noin 100 keskisuomalaista työnantajaa ja työnhakijaa. Paikalla on 24 rekrytoivaa organisaatiota. Tilaisuus järjestetään Yritystehtaalla.

Kun työvoimapula vallitsee Keski-Suomessa, ovat konkreettiset keinot tarpeen. Rekrytreffit-tapahtuman tarkoituksena on kohtauttaa rekrytoivat työnantajat ja työnhakijat ja antaa mahdollisuus verkostoitumiselle. Työnhakijoina on niin nuoria kuin aikuisopiskelijoita esimerkiksi Jyväskylän aikuisopistosta

”Meillä oli keväällä osaajien ja organisaatioiden kohtaamista käsittelevä kahvikiihdytys, ja syksyn tapahtumia suunnitellessa syntyi ajatus teeman viemisestä vielä askeleen pidemmälle. Syyskuun rekrytreffeillä tavoitteena onkin järjestää tositarkoituksella työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamisia rennossa ympäristössä. Ollaankin saatu ihanan monipuolinen työnantajakaarti paikalle. Jos siis on työ- tai harjoittelupaikka hakusessa, kannattaa ehdottomasti olla paikalla”, kuvailee Sanna Kinnunen Jyväskylän Nuorkauppakamarista.

Älykkäitä verkko-, pilvi- ja ohjelmistopalveluita tarjoava Cinia osallistuu tapahtumaan uusien kontaktien ja työntekijöiden löytämiseksi. Tällä hetkellä yrityksessä on tarve etenkin ohjelmoijille ja ohjelmistotestaajille. Cinia tekee JAMK:n kanssa yhteistyötä, jossa päivitetään IT-koulutuksen sisältöä vastaamaan yritysten tämän päivän tarpeita.

”Emme edellytä muodollista alan koulutusta, vaan harrastuneisuus riittää – alaa on voinut hyvin opetella omia projekteja tai pelejä tekemällä. Viime vuoden tapahtumasta jäi hyvät kokemukset, joten päätimme osallistua tänäkin vuonna. Odotamme saavamme mielenkiintoisia keskusteluja ja kontakteja, joita voidaan pyytää työhaastatteluun”, kertoo Cinian team leader Riku Lindblad.

Muut osallistuvat organisaatiot ovat Accountor, Forever Living, Markkinamies Finland Oy, Selekta, Landis+Gyr, Woolman Oy, Piikit Oy, Adecco, Temp-Team Finland Oy, Sovatek-säätiö/Osuuskunta Tekemonia, Banssi Henkilöstöpalvelut, Opteam, Go On Jyväskylä, Rekrytointipalvelu Sihti Oy, Staffpoint Oy, Innotyöverkko, DuuniDekkari, Inmeco, Teollisuusmeklarit Oy, VRT Finland Oy, RD Velho, WorkPower, Jyväskylän kaupungin työllisyyspalvelut ja Keski-Suomen TE-toimisto.

Tapahtuman järjestävät Jyväskylän Yritystehdas, Jyväskylän Nuorkauppakamari, Keski-Suomen kauppakamari ja Keski-Suomen Yrittäjät. Se on maksuton ja järjestetään pääasiassa vapaaehtoisvoimin.