Kehitä työnantajakuvaasi ja ilmoita kesätyöpaikoista veloituksetta osallistumalla Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjaan

Suomen suurimmassa vastuullisuuskampanjassa mukanaolo on yritykselle näkyvä ja edullinen tapa rakentaa vetovoimaista työnantajakuvaa. Etuna saat muun muassa oikeuden ilmoittaa organisaatiosi kesätyöpaikat veloituksetta Oikotiellä ja kampanjasivustolla. Kauppakamari on yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan asiantuntijakumppaneista.

Kahdeksatta kertaa käynnistyvä Vastuullinen kesäduuni -kampanja on vuosien mittaan haastanut työnantajia tarjoamaan positiivisia kesätyökokemuksia nuorille.

Työnantajille kesätyö on ainutkertainen tilaisuus tehdä hyvä ensivaikutelma tulevaisuuden työntekijöihin. Hoitamalla asiat vastuullisesti työnantaja voi varmistaa vetovoimansa, kun kilpailu osaavasta työvoimasta kiristyy. Yli 90 prosenttia vastuullisissa kesätyöpaikoissa työskennelleistä nuorista haluaisi jatkaa samalla työnantajalla myös tulevaisuudessa.*

Myös suuri yleisö odottaa työnantajilta vastuullisia tekoja. Kampanjassa mukanaolo on työnantajalle mahdollisuus kantaa vastuunsa nuorista – ja kertoa siitä.

Nuorille Vastuullinen kesäduuni -logo on lupaus onnistuneesta kesätyökokemuksesta, joka luo positiivista kuvaa työelämästä. Kampanjasivusto tarjoaa kesätyönhakijoille vinkkejä ja tukea kesätyön löytämiseen ja hakemiseen.

Liity vastuullisten kesätyönantajien joukkoon osoitteessa www.kesaduuni.org/ilmoittaudu

Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjassa on tällä hetkellä mukana jo ennätykselliset yli 425 työnantajaa. Kampanjan tavoitteena on tarjota yli 60 000 vastuullista kesätyöpaikkaa 14‒29-vuotiaille ensi kesänä.
Vuonna 2017 kampanjaan osallistui 371 työnantajaa. Yhdessä he tarjosivat nuorille yli 55 000 vastuullista kesätyöpaikkaa.

Osallistumisen hyötyjä yritykselle:

Pääset kehittämään kesätyöprosesseja ja esimiestyötä tutkimustiedon ja nuorten omien kesätyökokemusten pohjalta sekä työnantajien yhteisissä, maksuttomissa seminaareissa.

Kampanja tarjoaa näkyvyyden kesaduuni.org-sivustolla ja somessa sekä mahdollisuuden ilmoittaa organisaatiosi kesätyöpaikat veloituksetta Oikotiellä ja kampanjasivustolla.

Saat käyttöösi Vastuullinen kesäduuni -logon sekä kampanjamateriaalit kuten flyerit, julisteet ja Esimiehen kesätyöoppaan.

Pääset osallistumaan Vastuullinen kesäduuni 2018 -kilpailuun, jossa palkitaan parhaat kesätyönantajat.

Osallistumismaksu kauppakamarien jäsenyrityksille:

Mikroyritykset (alle 10 työntekijää) 20 € + alv
Muut yritykset 200 € + alv (norm. isot yritykset 400 € + alv)

Ilmoittaudu kampanjaan osoitteessa www.kesaduuni.org/ilmoittaudu.

Lisätietoa kampanjasta:
www.kesaduuni.org

Päivi Salminen-Kultanen
Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanja, projektijohtaja
paivi.salminen-kultanen@t-media.fi
p. 040 727 9717

Vastuullinen kesäduuni on T-Media Oy:n ja Taloudellinen tiedotustoimisto TAT:n luotsaama kampanja, jonka pääyhteistyökumppaneita ovat EK, Telia, Destia, S-Ryhmä, Varma, Metsä Group, Barona, Kraton Chemical, Kojamo ja Oikotie Työpaikat.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus.

*Vastuullisin kesäduuni 2017 -tutkimus, T-Media.