Vuoden 2016 aktiivisimmaksi valiokunnaksi palkittiin Finanssialanvaliokunta

​Keski-Suomen kauppakamarin juniorikilta on toiminut viimeisen vuoden ajan #valiotvaihtoon teemalla, joten jokainen juniorikiltalainen on toiminut Keski-Suomen kauppakamareiden eri valiokuntien toiminnassa mukana. Juniorikillan tavoitteena on kauppakamarin ja nuorkauppakamarin yhteistyön syventäminen ja kontaktien rakentaminen.

Juniorikilta palkitsi eilen Keski-Suomen kauppakamarin syyskokouksessa aktiivisimman valiokunnan 2016 sekä aktiivisimman juniorikiltalaisen 2016. Koska kauppakamarin valiokuntien toiminta 2016 oli ollut monella valiokunnalla niin aktiivista, jakoi Juniorilta myös kunniamaininnan aktiivisuudesta kahdelle hyvää yhteistyötä tehneelle valiokunnalle. Alla esiteltynä palkintojen ja kunniamaininnan saajat perusteluineen.

Aktiivisin valiokunta 2016: Finanssialanvaliokunta

- uusi aktiivinen pj koonnut rivit
- kokoontunut aktiivisesti, järjestänyt vaikuttajalounaita
- uutta puhtia kasvuun seminaari keräsi valtakunnallisen osallistujajoukon

Kunniamaininta aktiivisina valiokuntina 2016:
Kauppa- ja logistiikkavaliokunnan sekä palvelu- ja aluerakennevaliokunnan yhteistyömalli

- juniorikillan #valiotvaihtoon teemaan hyvin istuvaa toimintaa eli tutustuttu naapurivaliokuntaan, järjestetty yhteiskokouksia ja mietitty yhteisprojekteja vaikuttavuuden lisäämiseksi
- itsenäisesti ja ennakkoluulottomasti katsottu omaa tehtävää Keski-Suomen kehittämisessä
- aallonharjalla myös suurta valiokuntauudistusta silmällä pitäen

Aktiivisin juniorikiltalainen: Teemu Pärnänen

- osallistunut sekä juniorikillan että valiokunnan kokouksiin
- suorittanut oman valiokuntavierailua
- kertonut oman tarinansa yrittäjyyteen haasteineen ja rohkaissen näin muitakin nuoria aikuisia yrittäjyyteen
- tuonut uusia avauksia, joista yhtä työstetään parhaillaankin yhteistyökumppanien kanssa

Juniorikillan jäsenistön muodostavat aktiiviset ja ansioituneet nuorkauppakamarilaiset. Juniorikillan jäsenyys on kaksivuotinen kunniatehtävä, ja kukin juniorikiltalainen toimii kauppakamarin luottamuselimissä, valiokunnissa juniorijäsenen mandaatilla. Juniorikiltalaiset kokoontuvat säännöllisesti jakamaan kokemuksiaan ja oppejaan valiokunnista. Killan tavoitteena on mahdollistaa nuorkauppakamarin jäsenille oppiminen kokeneilta yritysjohtajilta ja samalla tuoda tulevaisuuden tekijöiden näkemykset tämän päivän elinkeinoelämän kehittämiseen. Lisäksi kilta järjestää verkottumistapahtumia Nuorkauppakamarin ja kauppakamarin jäsenille. Juniorikillan toiminta on ainutlaatuista Suomessa ja toimintaa on kokemusten karttuessa tarkoitus levittää valtakunnallisesti.

Juniorikilta on vaalikokouksessaan valinnut uuden kokoonpanon vuodelle 2017. Juniorikillan puheenjohtajana aloittaa Jani Lehtinen ja varapuheenjohtajana Kari Aho. Uusia juniorikiltalaisia tulevat luonnonvara- ja energiavaliokuntaan, kauppa- ja logistiikkavaliokuntaan, osaamisvaliokuntaan ja ICT-valiokuntaan. Muissa valiokunnissa jatkavat samat jäsenet kuin viime vuonnakin.

Juniorikilta 2017

Jani Lehtinen, Magister Solutions Oy, Juniorikillan puheenjohtaja
Kari Aho, Magister Solutions Oy, Juniorikillan varapuheenjohtaja
Ossi Jokinen, Valtra Oy / AGCO Suomi Oy, Luonnonvara- ja energiavaliokunta