85 jäsenesittelyä: Pentti Janhonen Oy - osaaminen keskiössä

Jyväskyläläinen Pentti Janhonen Oy on Keski-Suomen alueella toimiva kuntotarkastuksen asiantuntijayritys, joka tarjoaa erilaiset mittaukset, kartoitukset ja arviot. Ahkerasti kouluttautunut yrittäjä Pentti Janhonen pystyy osaamisellaan kattamaan erilaisten mittaustöiden lisäksi myös muut asiantuntijapalvelut, kuten märkätilaremontteja ja homevaurioiden korjauksia.

Tärkeimpiä yrityksen palveluja ovat kuntoarviot, kuntotarkastukset ja tutkimukset, kosteusmittaukset ja kosteusvaurioiden ja homevahinkojen korjaukset ja asuntokaupan kuntotarkastukset – ainetta rikkomattomilla menetelmillä. Osaamisensa vuoksi Janhonen pystyy toimimaan rakennustyömailla niin rakennusvalvojana kuin pääsuunnittelijanakin. Janhosen palveluissa nousee esiin puolueettoman asiantuntijalausunnon merkitys esimerkiksi asuntokauppojen yhteydessä.

Yrittäjä on suunnannut katseensa alan tulevaisuuden kehittymiseen: ”Olen erittäin kiinnostunut kouluttautumaan, ja koulutuksia onkin jo useampi alla. Tällä hetkellä olen asumisterveysasiantuntija-koulutuksessa. Odotan alan kehittyvän siihen suuntaan, että kunnat ja valtiot vaativat mittaajien pätevyyden osoittamista palveluita tilatessaan. Lisäksi tutkinnot vetoavat toki asiakkaisiinkin!”

Koulutukseltaan Janhonen on paitsi rakennusmestari myös sertifioitu asuntokaupan kuntotarkastaja, pätevöitynyt kuntoarvioija, rakenteiden kosteudenmittaaja, pientalomaan vastaava työnjohtaja sekä A-vaatimusluokan kosteusvauriotutkija ja korjaussuunnittelija. Pian myös asuntoterveysasiantuntija.

Yritys työllistää tällä hetkellä Jyväskylässä kolme henkeä. ”Töitä on ollut mukavasti – niin ettei ole tarvinnut tyhjää polkea. Vuodenvaihde on tälläkin alalla hiljaista aikaa, mutta tekemistä on silti ollut koko ajan.”

Pentti Janhonen Oy on Keski-Suomen kauppakamarin tuorein jäsenyritys. Pirteä yrittäjä liittyi mukaan verkostoon, sillä kokee paloa vaikuttamiseen – ja on tietenkin kiinnostunut koulutuksista.

”Vaihteeksi olisi mukava käydä yrittäjyyteen liittyviä koulutuksia. Vaikka olisi miten hyvä kosteudenmittaaja, niin tarvitsee firman pyörittämiseen tukea milloin mistäkin päin. Muutenkin on hyvä olla tukiverkostoa lähellä. Olen alalla aktiivinen toimija, joten toivon pääseväni vaikuttamaan paikallisiin asioihin verkoston kautta sekä verkostoitumaan muiden tekijöiden kanssa. Tunnettuus ja kontaktit eivät ole yrittäjälle koskaan pahitteeksi.”

Toivotamme Pentti Janhosen tervetulleeksi mukaan verkostoon!

Lisätietoa:

Yrittäjä Pentti Janhonen,
pentti(ät)janhonenoy.com

Esittelyssä 85 jäsentä on Keski-Suomen kauppakamarin juttusarja, jossa esittelemme 85 jäsenyritystä kauppakamarin 85-vuotisen matkan varrelta. Mikäli toivot yrityksestäsi jutun, ota meihin yhteyttä.